بزرگ‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال (۵)؛ دربی قرمز و آبی‌ها در کره‌جنوبی

بزرگ‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال (۵)؛ دربی قرمز و آبی‌ها در کره‌جنوبی

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ورلد ساکر در یک شماره ویژه اقدام به بررسی مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی در سر تا سر دنیا پرداخته است که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش فوتبالی، قسمت پنجم از مجموعه مقالات «بزرگ‌ترین رقابت‌ها فوتبال در دنیا» به شرح زیر است:

سوون بلویینگز و ببرهای آنیانگ ۲ تیم در حاشیه شهر سئول بودند که بزرگترین مصاف‌شان ۴۱۰۰ مایل دورتر در جام باشگاه‌های آسیا در تهران در سال ۲۰۰۲ برگزار شد و سوون در پنالتی‌ها رقیب خود را شکست داد. این ۲ تیم رقابتی مانند رقابت ال جی و سامسونگ دارند و مالکین این ۲ برند که مالک سوون و ببرها هستند در بازار دیجیتال هم با هم رقابت محترمانه داشتند که به کینه تبدیل شد.

سال ۲۰۰۴ شرکت ال جی تصمیم می‌گیرد ببرها را به پایتخت کره منتقل کند و ضمن تغییر نام، ورزشگاه سئول  که پس از پایان جام جهانی ۲۰۰۲ خالی و بی‌استفاده شده بود، ‌ورزشگاه خانگی آن‌ها شود. هواداران تیم آنیانگ (که از این به بعد با نام هواداران سئول از آن‌ها یاد می‌شد) و سوون سامسونگ علیه این اقدام کمپین تشکیل دادند اما سئول تشکیل شد.

سوسون سامسونگ تصمیم به عدم رسمی شناختن سئول گرفت که عناوین آنیانگ را از آن خود کرده بود و در بنرها هواداران سوون می‌نوشتند‌«رقیب؟ تنها یک مایه ننگ برای لیگ کره!» هنوز هم بسیاری از سوونی‌ها سئول را با نام «اف سی غیر اخلاقی» می‌شناسند.

در جریان دربی‌های،‌ ایجاد تشنج از سوی هواداران به ندرت رخ می‌دهد اما همچنان نفرت بین ۲ باشگاه وجود دارد.

شخصیت ۲ باشگاه در فضای بین المللی در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت اما این مسئله به دلیل برگزار دربی نبود. بیش از ۱۹ میلیون نفر در دنیا بازی چونبوک موتورز و سوون را مشاهده کردند زیرا این دیدار اولین دیدار از یک لیگ سطح اول بود که بعد از پاندمی برگزار می‌شد. سئول هم به شیوه‌ای متفاوت در دنیا مشهور شد. آن‌ها تصمیم گرفتند برای خالی نبودن ورزشگاه از عروسک استفاده کنند که البته کاری نا به جا بود زیرا عروسک‌ها شهرت خوبی نداشتند و نام این باشگاه در سایت‌ها با این رسوایی همراه می‌شد.

نکته تاریخی: اولین دربی بین این ۲ تیم (با نام اف سی سئول و سوون) در سال ۲۰۰۴ با برد سئول همراه شد اما سوونی‌ها دربی دوم را در همان لیگ بردند و قهرمان شدند.

1101