سرمربی دیناموزاگرب و بدنساز لوپتگی در تیم ملی

سرمربی دیناموزاگرب و بدنساز لوپتگی در تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی ایران یک دستیار کروات و یک مربی بدنساز اسپانیایی را  به کادر فنی خود اضافه کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران در حالی تمرینات و اردوی آماده‌سازی خود قبل از حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی را برگزار می‌کند و مسابقات تدارکاتی ازجمله دیدار با سوریه را در دستور کار قرار داده که دراگان اسکوچیچ نیز قصد دارد کادر فنی خود را تقویت کند. طبق نظر اسکوچیچ قرار بود یک دستیار کروات و یک مربی بدنساز اسپانیایی به کادر فنی تیم ملی اضافه شود که یکی از مربیان مد نظر سرمربی تیم ملی ایران، مشخص و رسما به جمع دستیاران او ملحق شد.

ماریو توت، مربی 48 ساله کروات است که در زمان بازی، در پست دفاع چپ در تیم اینتر زاپرشیچ بازی می کرد. ماریو توت خیلی زود و در سن 26 سالگی فوتبال را کنار گذاشت و با ثبت نام در آکادمی مربیگری کرواسی، به جرگه مربیان پیوست.

او طی سالهای 2000 تا 2003 در تیم ان کا بروتنجو بوسنی دستیار سرمربی بود که این باشگاه در این سه سال در لیگ داخلی موفق عمل کرد و هر ساله در رقابت های اروپایی حاضر بود. او در سال 2003 و در حالیکه تنها 31 سال سن داشت، هدایت این تیم را برعهده گرفت و به عنوان جوانترین مربی کشور بوسنی شناخته شد.

ماریو که سابقه کار کردن به‌عنوان دستیار در کنار وحید خلیلهوجیچ در دینامو زاگرب کرواسی در فصل 2010 را دارد، هنگامی که خلیلهوجیچ در اوایل ماه مه 2011 برکنار شد، توت مسئولیت مسابقات باقیمانده را برای دینامو به عهده گرفت. او همچنین دینامو را به قهرمانی جام حذفی کرواسی رساند.


توت دو فصل را در چین گذراند. او ابتدا هدایت ژجیانگ ییتنگ را در سال 2014 برعهده گرفت و در فصل بعد نیز به عنوان سرمربی تیم چانگچون یاتای چین انتخاب شد تا تنها مربی کروات باشد که تاکنون هدایت دو تیم از سوپرلیگ چین را بر عهده داشته است. او در اکتبر 2018 به عنوان دستیار اسلاون بیلیچ یکی از مشهورترین مربیان فوتبال کرواسی به غول فوتبال لیگ برتر عربستان یعنی الاتحاد پیوست.

 

بدنساز معروف همکار جدید اسکو 

خوان کارلوس گومز مربی 63 ساله نیز به عنوان مربی بدنساز تیم ملی انتخاب شده است. او که دارای مدرک مربیگری حرفه ای از یوفا است، فراغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه پلی تکنیک مادرید است. او که مدتی را در دانشگاه لاس پالماس به تدریس مشغول بوده، از سال 2002 تا 2018 و به مدت 17 فصل با فدراسیون فوتبال اسپانیا تحت قرارداد بوده است.

او از سال 2003 تاکنون 8 قهرمانی و مدال طلا در تیم های مختلف در مسابقات اروپایی و تحت نظر یوفا، 4 مقام دومی و 2 رتبه سومی را کسب کرده و در مسابقات زیر نظر فیفا نیز 3 مدال نقره و یک مدال برنز را به دست آورده است.

او سابقه کار با لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید و سرمربی فعلی سویا را نیز در کارنامه دارد.

6641