نادری: شاگردی پورحیدری حسرت بزرگ زندگی ام است

نادری: شاگردی پورحیدری حسرت بزرگ زندگی ام است

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع تیم فوتبال استقلال در گفت و گویی، پیرامون مسائل مختلف و اتفاقات اجتماعی و ورزشی به صحبت پرداخت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، معمولا بازیکنانی که بین استقلال و پرسپولیس جا به جا می شوند بسیار پر سر و صدا هستند. شاید در ذهن خیلی ها انتقال از پرسپولیس به استقلال یا بالعکس حتما باید سر و صدایی مثل مهدی هاشمی نسب داشته باشد اما در سالهای اخیر سر و صداها کمتر شده و عملا شاهد هستیم که بازیکنانی از پرسپولیس به استقلال آمده اند که نه تنها سر و صدا نکرده و تبدیل به یاغی نشده اند بلکه حتی از بازیکنانی که از تیم های دیگر به استقلال پیوسته اند کم سر و صدا تر بوده اند.

محمد نادری یکی از این بازیکنان است. او در پرسپولیس بازیکنی کم حاشیه بود و در استقلال اصلا در کانون توجهات نبوده است. این بازیکن هر وقت دوربینی مقابلش دیده یا سکوت کرده و یا به گفتن (من صحبت نمی کنم) بسنده کرده است. نادری پیراهن استقلال را با شماره زنده یاد پورحیدری پوشید و کارش را با رخصت از خانواده اسطوره استقلال آغاز کرد.

نوع نگرش نادری و رفتار این بازیکن بعد از انتقال از دیگر تیم پرطرفدار پایتخت باعث شد تا مصاحبه ای هر چند کوتاه با این بازیکن در خصوص مسائلی به جز فوتبال انجام شود. 

گفت و گو با مدافع استقلال که در روزهای پایانی سال 99 انجام شده را در زیر بخوانید:

مصاحبه را باید از اینجا شروع کنیم که اگر کسی محمد نادری را نشناسد از چهره او نمی تواند تشخیص بدهد که چنین فردی یک فوتبالیست است چون چهره ات بیشتر هنری است. آیا تا به حال کسی این موضوع را به تو گفته؟

چهره آدم ها می تواند به هر شکلی باشد ولی مهم این است که قلب انسان چطور باشد و اینکه انسان چطور بتواند به اطرافیانش کمک کند. 

معمولا بازیکنانی که بین استقلال و پرسپولیس جا به جا می شوند بازیکنانی جنجالی به شمار می شوند اما تو اصلا اهل این رفتارها نبودی. این فضا را چطور مدیریت کردی؟

واقعیت این است که من همیشه همین مدلی زندگی کردم و از جنجال و حاشیه دور بودم. در بحث انتقالم به استقلال و پرسپولیس هم همین موضوع وجود داشت و سعی کردم از فضای جنجال و حاشیه دور باشم.

محمد نادری در فضای مجازی اصلا فعالیت ندارد.این موضوع در فوتبال ایران به خصوص در بین فوتبالیست ها خیلی کم اتفاق می افتد.آیا واقعا خلا فرهنگی در این زمینه حس می کنی یا اینکه در مورد این فضای پر تلاطم به نتیجه خاصی رسیدی؟

فضای مجازی همانطور که از اسمش مشخص است مجازی است و گاها از حقیقیت دور است.من از فضای مجازی دور هستم ولی الان بازیکن مطرح یا یک چهره باید در مباحثی باشد که بتواند در سطح جامعه به کشورش کمک کند.بهترین راه همین است. افراد مطرح باید از حاشیه دور باشند. متاسفانه در فضای مجازی ادب و احترام ها از بین رفته و حرمت ها شکسته شده است. خیلی ها باید یاد بگیرند که به بهترین شکل استفاده کنند و هر وقت فرهنگ آن جا افتاد سراغ این فضا بروند.

اگر تو یک مسئول فرهنگی در کشور بودی چه تصمیمی می گرفتی؟ 

ما نمی توانیم به مردم توصیه ای داشته باشیم چون مردم خیلی از ما جلوتر هستند و این موضوع را قبلا نشان داده اند.در 8 سالی که کشور ما درگیر جنگ تحمیلی بود خیلی از پدران، برادران و مردم ما در جنگ حضور داشتند. خواهش من این است که مردم در مواجهه با کرونا ایثار و فداکاری داشته باشند تا هر چه زودتر از شر این ویروس خلاص شویم.

سال گذشته در بین مردم حاضر شدی و ماسک و دستکش  توزیع کردی. دلیل این کارت چه بود؟

کاری که من انجام دادم دلی بود و اصلا دوست نداشتم آن حرکت من رسانه ای شود اما شد.باز هم می گویم امیدوارم از شر این ویروس کرونا خلاص شویم.

اگر قرار باشد یک شعار فرهنگی بدهی که به نفع مردم ایران باشد چه می گفتی؟

به قول آقای رضا کیانیان هنرمند دوست داشتنی کشورمان من هم می گویم: این مردم نازنین هستند.

اینکه در استقلال شماره 2 را پوشیدی و قبل از اولین بازی بر سر مزار مرحوم پورحیدری رفتی و از خانواده وی رخصت گرفتی دلیلش چه بود؟

واقعا یکی از حسرت های بزرگ زندگی من این است که افتخار شاگردی منصورخان را نداشتم ولی چند بار وقتی با تیم های مختلف با استقلال بازی داشتم زنده یاد پورحیدری را یک جنتلمن تمام عیار دیدم.در چند روز ابتدایی که به استقلال آمدم و قرار بود شماره 2 را بپوشم اصلا در حال و هوای خودم نبودم.امیدوارم نماینده خوبی برای پورحیدری در استقلال باشم که این شماره(2) را به تن کردم.

سالی که گذشت سال پر رنجی برای مردم بود و خیلی ها به خاطر کرونا داغ دیدند. در سال جدید چه دعایی برای مردم ایران داری؟

دعای من این است، الهی به حق مهربانی ات نگذار کسی با ناراحتی و ناامیدی شب خود را به صبح برساند.

آیا تا به حال شده که در لحظه سال نو اتفاق خاصی برایت رخ بدهد که هرگز یادت نرفته باشد؟

معمولا به خاطر شرایط اردوها و تمرینات هیچوقت فرصت نداریم که در لحظه سال نو کنار خانواده باشیم اما دقیقا به یاد دارم یک سال در لحظه تحویل سال در حرم امام رضا(ع) حضور داشتیم که خاطره آن هیچوقت فراموش نمی شود.

این تفکر در جامعه وجود دارد که فوتبالیست ها نمی توانند تحصیلات عالیه داشته باشند. تحصیلات چقدر در موفقیت یک بازیکن می تواند تاثیر داشته باشد.

یکی از برنامه های من در سال جدید ادامه تحصیل در دانشگاه است. فوتبالیست شدن با ادامه تحصیل هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. من 2 سال است که در کلاس های زبان شرکت می کنم و امسال هم این رویه را ادامه می دهم.

به عنوان یک بازیکن بی حاشیه الگوهای زندگی ات چه کسانی هستند؟

پدر و مادرم الگوهای زندگی من هستند البته از دایی هایم خیلی چیزها یاد گرفته ام.امیدوارم در بعد اخلاق بتوانم فرد موفقی شوم.

تو جزو بازیکنانی هستی که در پرطرفدارترین تیم های ایران بازی کرده ای...تراکتور، نساجی، پرسپولیس و استقلال.آیا صحبتی برای تماشاگران این تیم ها داری که به فوتبال ایران کمک کند؟

همه هواداران فوتبال در ایران به تیم های خود تعصب دارند. همه آنها برای من قابل احترام هستند. مطمئنا از هواداران هر 4 تیم بزرگ ایران انرژی مثبت گرفته ام.

آرزوی تو در سال 1400 چیست؟

یکی از آرزوهای من این است که سخنگوی وزارت بهداشت ساعت 14 یکی از روزها اعلام کند که در 24 ساعت گذشته هیچ عزیزی را از دست ندادیم.این بهترین خبری است که می توانم بشنوم.

از نظر فوتبالی چطور؟

آرزو دارم با استقلال روزهای خوبی داشته باشیم و هواداران استقلال از ما راضی باشند.آرزوی بعدی من صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی است.

و صحبت آخر...

یاد و خاطره علی انصاریان و مهرداد میناوند عزیز را گرامی می داریم و مطمئنا کنار خانواده این دو عزیز خواهیم بود.

6641