اردلان و اولین آکادمی فوتبال زنان ایران

اردلان و اولین آکادمی فوتبال زنان ایران

پایگاه خبری فوتبالی- در کنار باشگاه‌هایی چون سایپا، سپاهان و فولاد که در عرصه فعالیت آکادمی سرآمد هستند و البته آکادمی کیا که در چند سال گذشته موفق بوده، حالا در عرصه فوتبال زنان نیز فعالیت در سنین پایه به صورت جدی در حال انجام است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم باعث شده تا در عرصه فوتبال زنان فعالیت آکادمیک به صورت جدی دنبال نشود و همین امر هم سبب آن شده تا کشف استعدادها در سنین پایه رخ ندهد؛ ضمن آن‌که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال کار خود را به دلیل مشکلات زیرساختی از فوتسال شروع کرده‌اند و یا بالعکس فوتسالیست‌هایی که از فوتبال راه ورزش حرفه‌ای خود را شروع و سپس تغییر رشته داده‌اند.

نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان که خود نیز یکی از همین بازیکنان بوده، از سال 1392 و پس از پایان دوره حرفه‌ای خود تصمیم گرفته تا به این رویه پایان بخشد و مدرسه فوتبالی را تحت عنوان «ستارگان اردلان» تاسیس کرد و در ادامه به اولین موسس آکادمی فوتبال زنان در ایران بدل شد.

اتفاقی که مشابه آن در فوتبال آقایان با تشکیل آکادمی کیا به مدیریت مهدی مهدوی‌کیا رخ داده بود و حالا اردلان قصد داشت تا استعدادهای برتر فوتبال زنان را از سنین پایه کشف کند و به بلاتکلیفی‌های دختران علاقه‌مند به فوتبال پایان دهد؛ مدیر آکادمی اولین فوتبال زنان با مرور زمان آکادمی‌اش را تغییر نام داد و حالا با نام «اف.سی.اردلان» شناخته می‌شود و در طول 7 سال گذشته در تلاش برای کشف استعدادهای برتر فوتبال زنان بوده است.

اردلان که از ابتدای شروع فعالیت آکادمی خود برنامه‌ای بلندمدت داشت، حالا می‌خواهد بازیکنان جوان و نوجوان خود را با شرایط مسابقه آشنا کند و به دنبال حضور در تورنمنت‌های کشوری است؛ او که در کسوت مدیر آکادمی فعالیت می‌کند، قصد دارد تا تیمش از پایین‌ترین رده ممکن در فوتبال زنان کارش را شروع کند اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، فعلا امکان شرکت در لیگ‌های دسته پایین‌تر نیست و بالاجبار لیگ دسته اول بزرگسالان می‌تواند نقطه شروع حرفه‌ای «اف.سی.اردلان» باشد.

جایی که نتیجه مهم نیست و محک زدن نوجوانان و جوانان و آشنا شدن با شرایط مسابقه اهمیت دارد، درست مانند اتفاقی که امسال برای آکادمی کیا رخ داد و با تصمیم مهدی مهدوی‌کیا این تیم در لیگ بزرگسالان دسته سه کشور شرکت کرد و از صعود به مرحله بعدی بازماند اما بازیکنان آکادمی کیا نمایش خوبی را از خود نشان دادند.

نکته حائز اهمیت این‌که در جنوب شهر تهران، زمین تمرینی اختصاصی را نیلوفر اردلان برای آکادمی خود گرفته و می‌خواهد آن‌جا را هم یک کمپ ویژه برای تیم‌های پایه بسازد؛ مجموعه شهید شاطری که میزبان تمرینات آکادمی اردلان است و در بلندمدت نیلوفر اردلان می‌خواهد آن را به کمپی مجهز برای فوتبال زنان تبدیل کند.

هر چند 7 سال از عمر اولین آکادمی فوتبال زنان ایران می‌گذرد اما بدون‌شک راه پر پیچ و خمی در انتظار نیلوفر اردلان و شاگردانش خواهد بود.

7474