تقابل غول‌های شرق آسیا به سود ژاپن

تقابل غول‌های شرق آسیا به سود ژاپن

پایگاه خبری فوتبالی- سامورایی‌ها موفق شدند به برتری پُر گل مقابل کره جنوبی دست پیدا کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم‌های ملی ژاپن و کره جنوبی که مدعیان اصلی قاره آسیا برای راهیابی به جام جهانی هستند و دوران آماده‌سازی منظم و خوبی را پشت سر گذاشته‌اند، عصر امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند تا همچنان در شرایط مسابقه بمانند.

سامورایی‌ها که چهار تقابل دوستانه اخیرشان را برابر تیم‌های غیر آسیایی برگزار کرده بودند، از ساعت ۱۴:۵۰ امروز در استادیوم نیسان یوکاهاما مقابل کره جنوبی قرار گرفتند و موفق به کسب پیروزی ۳ بر صفر شدند.

تیم ملی ژاپن که بازی را بهتر شروع کرده و در لحظات ابتدایی دو موقعیت جدی به همراه یک بار به لرزه درآوردن تیرک دروازه داشت، در دقیقه ۱۶ روی اشتباه خط دفاعی کره جنوبی و پاس در عمق یویا اوساکا، با شوت تماشایی و زیر طاقی میکی یامانه، مدافع راست پیش‌تاخته خود به گل رسید.

سامورایی‌ها پس از ایجاد یک فرصت خطرناک دیگر، در دقیقه ۲۷ باز هم روی پاس در عمق یویا اوساکا و شوت زمینی دایچی کامادا، هافبک آینتراخت فرانکفورت دومین بار دروازه کره جنوبی را باز کرد.

در نیمه دوم ابتدا کره جنوبی و پس از آن ژاپن دو موقعیت خوب به وجود آوردند، اما باز هم گلزنی سهم تیم میزبان بودند و آنها توانستند در دقیقه ۸۳ روی ارسال آتارو ایساکا تعویضی از کرنر و ضربه سر واتارو اندو گل سوم را به ثمر رسانند و به پیروزی ۳ بر صفر دست پیدا کنند.

پیروزی تیم ملی ژاپن در مسابقه تدارکاتی مقابل کره جنوبی که یک بازی رسمی دوستانه فیفا محسوب می‌شود، موجب خواهد شد تا سامورایی‌ها در رنکینگ بعدی فیفا نیز دوباره بالاتر از ایران در صدر جدول قاره آسیا قرار بگیرند.

4731