اسطوره فوتبال هلند و مخالفت جدی با آفساید: بگذارید فوتبال را بدون آن امتحان کنیم!

اسطوره فوتبال هلند و مخالفت جدی با آفساید: بگذارید فوتبال را بدون آن امتحان کنیم!

پایگاه خبری فوتبالی – مارکو فان باستن، مهاجم افسانه‌ای تیم ملی هلند که از مخالفان جدی قانون آفساید است باز هم در یک مصاحبه ابراز امیدواری کرده تا قانون آفساید حذف شود.

به گزارش فوتبالی، فان باستن در گفت و گو با اسکای اسپورت گفته: هنوز در خصوص قانون آفساید کنجکاو هستم زیرا متقاعد شده‌ام که این قانون، قانون خوبی نیست. تمایل دارم حداقل آن را امتحان کنیم و نشان دهیم که فوتبال بدون آفساید هم ممکن است. من متقاعد شده‌ام که فوتبال بدون آفساید بهتر است. فوتبال بازی فوق‌العاده‌ای است اما همچنان فکر می‌کنم می‌توانیم کاری کنیم تا تماشایی‌تر و هیجان ‌انگیزتر کنیم.

اسطوره فوتبال هلند در ادامه گفته: اگر خط آفساید را حذف کنیم خط دفاعی بیشتر عقب می‌رود زیرا از رسیدن توپ به پشت حط دفاع می‌ترسند. اگر بیش از حد عقب بروید محوطه جریمه بیش از حد شلوغ می‌شود و دروازه‌بان هیچ چیز نخواهد دید. به همین دلیل تیم‌ها باید راه حل پیدا کنند. در حال حاضر مشکل این است که ما آفساید داریم و چقدر درباره تصمیمات آفساید صحبت می‌‌کنیم؟ زیاد! اگر آفساید وجود نداشته باشد مشکلات کمتری خواهید داشت و تیم‌ها هنوز به دنبال یک بازی خوب هستند. فوتبال در آن صورت همچنان تماشایی خواهد بود اما بدون این قانون بد. هنوز هم به آن علاقه دارم و خوب است اگر آن را امتحان کنیم.

1101