جلالی: هیج چیز درباره تیم ملی مشخص نیست

جلالی: هیج چیز درباره تیم ملی مشخص نیست

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی باتجربه فوتبال ایران بعد از حضوری کوتاه مدت در نساجی از این تیم کنار رفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مجید جلالی، سرمربی سابق تیم نساجی مازندران که پس از پایان همکاری با گل گهر سیرجان هدایت تیمی را نپذیرفته بود، به دنبال پایان همکاری باشگاه نساجی با وحید فاضلی به این تیم بازشگت اما نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد تا خیلی زود از سمتش کناره‌گیری کند. جلالی درباره بازگشت به نساجی و اتفاقات فوتبال در سالی که گذشت صحبت می‌کند.

* سالی که گذشته برای مجید جلالی خوب بود؟
نه زیاد، به این خاطر که مصیبت، گرفتاری و مریضی کرونا در کل کشور بیداد می‌کرد و طبیعتا من هم به مانند تمام شهروندان ایرانی از این وضعیت رنج بردم.

* از نظر فوتبالی چطور بود؟
از نظر فوتبالی هم زیر و بم‌های زیادی داشت، اتفاقات زیاد بود.

* شما دوران کوتاهی در بازگشت نساجی داشتید. چه شد که هدایت این تیم را دوباره پذیرفتید؟
به نوعی یک ریسک بود، به خاطر زمانی که در نساجی بودم، به خاطر این تیم ریشه‌دار، هوادارانش و جوی که آنجا وجود داشت، ذهنیت خوبی برای من داشت. شاید ابتدای فصل منتظر بودم که نساجی به من پیشنهاد بدهد، وقتی آن زمان از فصل هم که گفتند، پذیرفتم. وقتی کار را شروع کردیم دیدم که واقعا مشکلات خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌‌کردم، بود. 

* با شناختی که دارید فکر می‌کنید نساجی در لیگ برتر ماندنی است؟
الان نمی‌دانم ولی به هر حال امیدوارم که با کادر جدید بتوانند در لیگ برتر بمانند و حیف است که تیم ریشه‌‌داری مثل نساجی نتواند در لیگ برتر حضور داشته باشد.

* به عنوان یک سرمربی با تجربه از نظر شما فوتبال ایران افت نکرده است؟
این فصل را که مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که خیلی افت کرده‌ایم. کاملا مشهود است که نزول بازی و بازیکنان و همینطور برنامه ریزی و کیفیت‌ها در همه ابعاد تغییر پیدا کرده است. اینطور برداشت می‌شود که فقط بازی‌ها انجام می‌شود که چیزی به نام لیگ داشته باشیم. بیشتر برای سرگرمی فوتبال برگزار می‌شود. 

* میزبانی مسابقات در لیگ قهرمانان و انتخابی جام جهانی هم از ما گرفته شد.
بله این به هر حال بیت معروف است که می‌گوید:" از مکافات عمل غافل مشو / گندم از گندم بروید جو ز جو". شما هر کاری که انجام بدهید همان را هم درو می‌کنید. ما الان ماه‌هاست که وضعیت فوتبال‌مان نامشخص بود. چیزی معلوم نبود، کسی بالای سر کار نبود و بعدش هم که مشکلات زیادی درباره انتخابات پیش آمد و بعد پرونده ویلموتس رو شد. بعدش هم وارد چالش‌های انتخاباتی شدیم که تمام انرژی‌ها آنجا صرف شد و همین کار را سخت کرد.

* با این اوصاف باید منتظر صعود تیم ملی به جام جهانی باشیم؟
هیچکس نمی‌تواند در این زمینه یک نظر کارشناسی بدهد اما همه ابراز امیدواری می‌کنند که دلگرم کننده باشد وگرنه شما اگر بخواهید تحلیل درست و حسابی داشته باشید، چیزی مشخص نیست اما من هم به عنوان یک ایرانی امیدوارم که کادرفنی و بازیکنان تیم ملی کشورم موفق باشند و شاهد حضور آنها در جام جهانی باشیم.

* به عنوان یک چهره فوتبالی چه انتظاری از شهاب الدین عزیزی خادم دارید؟
فدراسیون فوتبال ما خیلی مشکلات زیادی دارد. در درجه اول ایشان بخواهد بر این مشکلات غلبه کند خیلی نکته قابل توجه است که افراد کاملا کارکشته و کاربلد را بیاورد و از آنها در بخش‌های مختلف استفاده کند. در هر صورت وضعیتی که الان در فدراسیون است رو به سامان نیست و هر اندازه که ایشان بتواند از نظر تشکیلاتی بتواند فدراسیون را ترمیم کند، زودتر به مشکلات غلبه می‌کند. اینطور نباشد که یکسری افراد غیرمتخصص به کار گرفته شوند و به مشکلات اضافه کنند.

4731