۲۰ سال بعد هیچ‌کس یادش نمی‌آید چه کردم!

۲۰ سال بعد هیچ‌کس یادش نمی‌آید چه کردم!

پایگاه خبری فوتبالی- نادری که بعد از انتقال پر سر و صدا به استقلال تا به امروز سکوت کرده بود، مدعی است هیچ‌وقت درباره این تصمیم خود توضیح نخواهد داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، محمد نادری بعد از یک سال و نیم حضور در پرسپولیس و در شرایطی که هواداران این تیم امیدوار به تمدید دوباره قراردادش بودند، ناگهان در تصمیمی جنجالی که تصاویر آن از قزوین مخابره شد با پیراهن استقلال عکس یادگاری گرفت و خبر از حضورش در جمع آبی‌پوشان داد تا رسما به جمع یاغیان نقل و انتقالاتی فوتبالی ایران بپیوندد. نادری در طول حضور خود در‌ استقلال اما با دوری از مصاحبه و توضیح درباره این تصمیم خود، یک علامت سوال بزرگ درباره این انتقال شکل داد. خبرنگاران حاضر در استادیوم هم همواره در شکار او بعد از دیدارهای این تیم ناکام می‌ماندند و مشخص نمی‌شود او چه زمانی از تونل میکسدزون خارج می‌شود که گرفتن یک جمله کوتاه از خودش را هم غیرممکن می‌کند. با این حال او اکنون بعد از ۶ ماه سکوت خود را در خصوص این انتقال شکست و البته در تلاش است با پاسخ دادن بدون حاشیه به این انتقال، تمرکز خود را روی موفقیت در جمع آبی‌ها متمرکز کند.

آخرین بازی‌ات در‌ استقلال در سال ۹۹ با یک اتفاق خوب همراه شد و برای این تیم گل زدی.
خب این یک اتفاق شیرین برای پایان دادن به این سال بود و از آن خوشحالم. مهمتر این بود که هواداران هم خوشحال سال را به پایان برسانند. ما انگیزه زیادی برای شروع سال جدید داریم و می‌خواهیم با حضور در جمع مدعیان یک بار دیگر شانس دستیابی به صدر و البته اینبار با انگیزه حفظ آن تا دستیابی به موفقیت نهایی را دنبال کنیم.

بعد از انتقال به استقلال هیچ وقت صحبت نکردی و همه البته از این تصمیمت شوکه شدند.
من همان زمان و زمانی که در تیم‌های قبلی هم بودم مصاحبه نمی‌کردم و این تصمیم جدیدی نبود. باید زمانی حرف زد که حرفی باشد. من تلاش می‌کنم در استقلال کار بزرگی انجام دهم تا بعد از آن حرف بزنم. دوست ندارم وارد حاشیه شوم و سرم توی کارم خودم و تمرین و بازی است.

اما همین تصمیم حضور در استقلال از پرسپولیس به خودی خود یک اتفاق بزرگ است.
خب نمی‌خواهم حرفی بزنم. برای همین بود که تا به امروز حرفی نزدم. الانم اگر بحث فقط درباره استقلال و البته این انتقال است بهتر است چیزی نگوییم.

پس درباره سالی که گذشت بگوییم. برای محمد نادری به چه شکل گذشت؟
من هم مثل بقیه نگران دوستان و آحاد مردم در سال 99 بودم. متاسفانه در سالی که گذشت بسیاری از هموطنان را از دست دادیم و به ویژه درگذشت دو بازیکن بزرگ فوتبال کشورمان، جامعه ورزش را هم داغدار کرد. سال 99 در سفره هفت سین افرادی بودند که کنار خانواده هایشان بودند اما امروز رخ در نقاب خاک کشیده‌اند. صمیمانه خدمت بازماندگان آن‌ها عرض تسلیت دارم. سخت‌ترین لحظات سال وقتی بود که تصاویر مربوط به غم و ناراحتی خانواده‌های مهرداد میناوند و علی انصاریان عزیز را دیدم. روح هم درگذشتگان شاد. امیدوارم سال 1400 سال خوبی برای عموم مردم و در نهایت همه انسان‌ها در کره زمین باشد.

خیلی‌ها می‌گویند انتقال‌هایی به این شکل خیلی سخت است. نیکبخت، هاشمی‌نسب و مرحوم علی انصاریان به عنوان بزرگ‌ترین یاغی‌ها حرف‌هایی جالبی در اینباره گفتند.
من با احترام از همه تیم‌هایی که در آن‌ها بازی کرده‌ام یاد می‌کنم. به طور حتم هواداران تراکتور، نساجی و پرسپولیس برای من قابل احترام هستند و بابت زحماتی که برایم کشیدند تشکر می‌کنم. به محض اینکه به استقلال هم آمدم متوجه نهایت لطف و احترام و تعصب هواداران این تیم شدم و از همه پیام‌های لطف آن‌ها که باعث انگیزه بیشتر من شد تشکر می‌کنم.

از عملکردت در استقلال رضایت داری؟ چون در مقطعی هم دچار مصدومیت و از شرایط مسابقه دور شدی.
من همه تلاشم را در هر تیمی حضور دارم انجام می‌دهم. امیدوارم بتوانم موثر باشم. بدون شک همه تلاشم را برای کمک به تیم انجام می‌دهم.

در مورد قرارداد تو با استقلال شایعات زیادی منتشر شد و در نهایت باشگاه اعلام کرد که به صورت رایگان در واقع برای این تیم بازی می‌کنی.
هیچ وقت دوست ندارم درباره این موارد صحبت کنم و از تنش و حاشیه گریزان هستم. سال‌ها بعد در فوتبال این مباحث باقی نمی‌ماند و فقط خوبی‌ها خاطره می‌شوند. برای مثل پس از 20 سال کسی یادش نمی‌ماند فلان بازی چه نتیجه‌ای داشت اما اینکه کار اخلاقی خوبی از یک شخص سر بزند در اذهان ماندگار است. امیدوارم بتوانم در مسیری بدون تنش و حاشیه به کارم ادامه دهم.

شرایط استقلال چطور است شما با آقای فکری همکاری کردید و الان فرهاد مجیدی سرمربی شماست.
استقلال رختکن خوبی دارد. همان روز اولی که به تیم آمدم بازیکنان با رفتار خوب‌شان من را سورپرایز کردند. از همه آن‌ها سپاسگزارم.

همچنین از آقای فکری و همکاران‌شان که واقعا زحمت کشیدند و من شاهد تلاش آنان بودم. آقای مجیدی و کادر فنی جدید هم انگیزه و نشاط تازه‌ای به تیم تزریق کردند. همه امیدواریم استقلال بهترین نتایج را در ایران و آسیا بگیرد.

رقابت با هروویه میلیچ چگونه است؟
برای همه بازیکنان احترام زیادی قائل هستم. میلیچ هم بازیکن باتجربه و شایسته‌ای است که در جهت موفقیت استقلال تلاش می‌کند. هدف همه ما در نهایت موفقیت استقلال است.

استقلال امسال شانس کسب جام دارد؟
مطمئن باشید کل تیم یک دل و یکصدا برای این هدف می‌جنگیم.

 وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنی؟ به جام جهانی صعود می‌کنیم؟
به نظر من تیم فعلی ملی یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران است. آسیا به فوتبال ایران می‌نازد. خوشحالم کادر فنی تیم ملی با انگیزه بالا در حال تلاش هستند. با بسیاری از ملی پوشان در تماس هستم و آن‌ها هم همین نظر را دارند. من هم تلاش می‌کنم تا ابتدا با موفقیت در استقلال به این مهم دست برسم و به لیست تیم ملی در رقابت برای حضور در جام جهانی دست پیدا کنم .

4731