هافبک سابق رئال مادرید و بایرن مونیخ در آستانه سرمربی‌گری مونشن‌گلادباخ

هافبک سابق رئال مادرید و بایرن مونیخ در آستانه سرمربی‌گری مونشن‌گلادباخ

پایگاه خبری فوتبالی - ژابی آلونسو هافبک اسبق باشگاه‌های رئال مادرید، لیورپول و بایرن مونیخ به عنوان احتمال فراوان، فصل بعد بر روی نیمکت گلادباخ خواهد نشست. 

به گزارش فوتبالی، خبرگزاری بیلد فاش کرد که که قهرمان جام جهانی 2010 در فصل آینده جانشین مارکو رز خواهد شد. مارکو رز پس از پایان فصل، از باشگاه بروسیا مونشن‌گلادباخ جدا و به بروسیا دورتموند خواهد پیوست و هدایت زنبور‌ها را برعهده خواهد گرفت. با این حال سران گلادباخ موفق شدند، جانشین این مربی را پیدا کنند. کریستین فالک خبرنگار بیلد در توئیتی، صحت این خبر را تائید کرد و اعلام کرد که قراردادش با باشگاه رئال سوسیداد در تابستان به پایان می‌رسد.

ژابی آلونسو در حال حاضر به عنوان مربی در رئال سوسیداد ب در لیگ دسته اول اسپانیا فعالیت می‌کند. آلونسو 39 ساله مورد تحسین خیلی از سرمربیان بزرگ فوتبال قرار گرفته است و خیلی‌ها از او به عنوان سرمربی آینده خوش تاکتیک یاد می‌کنند. تجربه بازی در بوندس‌لیگا، آشنایی با فرهنگ کشور آلمان و همچنین زبان این کشور می‌تواند کمک حال آلونسو در این راه باشد. به نظر می‌رسد که به زودی باشگاه گلادباخ خبر رسمی سرمربی‌گری ژابی آلونسو را اعلام می‌کند. 

آلونسو در طول دوران بازیگری خود موفق به فتح جام‌های زیادی شد که مهم‌ترین آن‌ها، جام جهانی 2010، لیگ قهرمانان فصل 2005 و 2014 به همراه لیورپول و رئال مادرید است. 

4416