روایت فور فور تو از ورزشگاه آواکیان؛ بمب و برهم زدن یک عاشقانه!

روایت فور فور تو از ورزشگاه آواکیان؛ بمب و برهم زدن یک عاشقانه!

پایگاه خبری فوتبالی – مجله فور فور تو در گزارشی به بررسی یک ورزشگاه پرداخته. ورزشگاه آواکیان در قره‌باغ. ورزشگاهی جنگ‌زده که همچنان بدون استفاده مانده و در آن جای برخورد یک بمب وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، در سال ۲۰۱۹ ورزشگاه آواکیان میزبان رقابت‌های کونیفا بود. رقابتهای برای افراد بدون تابعیت و مناطقی که با فیفا ارتباط ندارند. این رقابت‌ها هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود. کونیفا سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و مقر آن در سوئد قرار دارد.

ورزشگاه آواکیان در منطقه بارتونی در قره‌باغ قرار دارد که توسط ارمنی‌ها آرتساخ نامیده می‌شود. ارمنی‌ها و آذربایجانی‌ها بر سر مالکیت این منطقه ادعا دارند و یوفا هم هرگز آن را به رسمیت نشاخته.

تنش بین ارامنه و آذربایجانی‌ها  از زمان اولین جنگ بر سر این منطقه از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ اوج گرفت و در آن زمان باشگاه قره‌باغ شهر باکو را به عنوان میزبان خود اعلام کرد زیرا منطقه ورزشگاه آواکیان توسط ارامنه تسخیر شده بود.

قره باغ ۴ سال پیش به مرحله لیگ قهرمانان اروپا رسید. در سال ۲۰۲۰ دوباره جنگی در این منطقه رخ داد و آذربایجان مناطق تحت کنترل ارمنستان را بمب‌باران کرد. بمبارانی که اثرش در ورزشگاه مانده.

جنگ حالا تمام شده اما ورزشگاه آن بی‌استفاده مانده و جای بمب‌ها در زمین وجود دارد. حالا دیگر کونیفایی‌ها برای بازی‌ها نمی‌توانند روی این ورزشگاه حساب کنند.

1101