ربیعی: از عملکرد تیمم راضی نیستم/ به دنبال جذب محمد انصاری هستیم

ربیعی: از عملکرد تیمم راضی نیستم/ به دنبال جذب محمد انصاری هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی مس رفسنجان گفت: اصلاً از عملکرد تیم راضی نیستم، این مسابقه جزو معدود دیدارهای ما بود که از مدار برنامه خارج شدیم.

به گزارش فوتبالی، محمد ربیعی پس از شکست یک بر صفر مس رفسنجان مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: این پیروزی را به آلومینیوم، کادر فنی و سایر عوامل این تیم تبریک می‌گویم. اصلاً از عملکرد تیم راضی نیستم. این مسابقه جزو معدود دیدارهای ما بود که از مدار برنامه خارج شدیم. پیش‌بینی هم می‌کردیم. هنوز 120 دقیقه فشار مقابل سپاهان در تیم مشهود بود و دست‌مان خالی بود، اما این دلیل نمی‌شود. روزی که خوب باشیم می‌گوییم خوب هستیم، اما روزی که بد باشیم، جریمه‌اش این است که تنبیه شویم و دیداری که می‌توانستیم برنده باشیم، از دست دادیم.

وی با بیان اینکه تیمی که در دقیقه یک گل می‌خورد، تحت فشار روانی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: آلومینیوم پس از گل کاملاً عقب‌نشینی کرد و با سیستم 1-4-5 باز می‌کرد. آنها با 9 نفر نزدیک دروازه خود به‌صورت فشرده دفاع می‌کردند و در اینگونه بازی‌ها، موقعیت‌های کمی نصیب حریف می‌شود. ما چهار، پنج فرصت گلزنی داشتیم که دقت لازم را در ضربات نداشتیم. قرار نیست زمانی که یک تیم با اکثر نفرات از گل خود محافظت می‌کند، شما موقعیت‌های زیادی داشته باشید. چند توپ را در آستانه دروازه با تعلل بی‌جا از دست دادیم یا در ضربه آخر بد بودیم.

سرمربی مس رفسنجان با اشاره به اشتباه دروازه‌بان تیمش بیان کرد: نوشی صوفیانی دروازه‌بان بسیار خوبی است و بازی‌های بسیار خوبی برای ما داشته است. اجتناب‌ناپذیر است که این اشتباه یک جایی صورت بگیرد. پس از آن کلی تلاش کردیم این اشتباه را برگردانیم و گل بزنیم، اما روز خوب ما نبود. با وجود اینکه در 90 درصد بازی‌ها 3 تا 6 مصدوم داشتیم، هیچ‌وقت تیم را اینقدر از لحاظ بدنی، خسته ندیده بودم که معلوم بود اثر جام حذفی با ماست.

ربیعی با انتقاد از قضاوت محمدرضا تارخ خاطرنشان کرد: من خیلی کاری به داوری ندارم و می‌گویم اجتناب‌ناپذیر است. دو سوال برای من ایجاد می‌شود. حرکت عقیل کعبی مقابل سپاهان، از نظر داور نقض قانون بود و ما را در دقیقه 112 ده نفره کرد. داور کارت زرد دوم را او نشان داد و کعبی از زمین اخراج شد. بازیکن ما حرکت درستی نکرد و از کوره در رفت. ما آن بازی 10 نفره شدیم و کعبی محروم شد. امروز سه، چهار حالت مانند همان صحنه برای حریف پیش آمد. قانون بر اساس سلیقه داوران اجرا می‌شود؟

وی با اشاره به برخورد توپ به دست مدافع آلومینیوم که بیرون از محوطه جریمه تشخیص داده شد، گفت: زمانی که حریف فشرده دفاع می‌کند و موقعیت کمی نصیب تیمی می‌شود، چگونه این هند پنالتی محرز را برای ما نمی‌گیرند. در 18 دیدار لیگ برتر و یک بازی جام حذفی، یک پنالتی برای مس گرفته نشده که بازی در این شرایط سخت می‌شود. توجیهی برای شکست نداریم و از آن مربیان نیستم که پس از شکست از داور انتقاد کنم. پس از دیدار با سپاهان صحبت نکردم و الان هم می‌خواستم صحبت نکنم. می‌گفتم اشتباه داوری پیش می‌آید و داور اشتباه کرده است.

سرمربی مس رفسنجان در ادامه انتقاداتش از داور مسابقه اظهار داشت: در وقت تلف شده هم بازی خیلی توقف داشت. داور تنها 4 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد، اما در دیدارهایی که نصف این هم وقت تلف نمی‌شود، پنج یا شش دقیقه وقت اضافه اعلام می‌کنند. کلاً ایرادی ندارد و دست داور هم درد نکند. از داوران خواهش می‌کنم با نزدیکی به صحنه‌ها و تمرکز کافی بدانند هر تصمیم آنها می‌تواند سرنوشت یک بازی و یک تیم را تعیین کند. شاید نیاز است خیلی از داوری گله کنیم تا با دقت، سعه صدر و حساسیت بیشتری برای تیم ما سوت بزنند.

ربیعی با بیان اینکه هواداران مس، پس از دیدار با سپاهان از او انتقاد کردند که چرا درباره داوری صحبت نکرده است، تصریح کرد: می‌خواهیم بگوییم داوری مجزای کار است و ما کار خودمان را می‌کنیم. نمی‌دانم باید درباره داور صحبت کنم یا خیر، اما تصمیمات او مستقیماً در بازی تاثیرگذار بود. کعبی از بچه‌های خوب ماست که محروم شد. من به او حق می‌دهم. ما کعبی، نورمحمدی و اسلامی‌خواه را نداشتیم و امروز کلاً 18،17 بازیکن بودیم. این توجیه شکست نیست و منتقدان بعداً نگویند ربیعی زمانی که باخته، از داوری حرف می‌زند.

وی با بیان مجدد اینکه نمی‌خواست درباره داوری صحبت کند، گفت: اینقدر از من خواستند دو جمله بگویم که گفتم. امروز روز خوب ما نبود و تیم اراک بیشتر زحمت کشید. آنها از گل خود دفاع کردند و پیروز شدند. این پیروزی را به حریف تبریک می‌گویم و باید نقاط ضعف خود را تقویت کنیم. تیم ما روند خوبی داشته و دارد و این شکست، چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند. تیم می‌تواند روز بد هم داشته باشد.

سرمربی مس رفسنجان در مورد اظهار نظر خبرنگاری مبنی بر تغییر شرایط این تیم از هفته هشتم و آغاز روند رو به رشد شاگردانش از این هفته بیان کرد: با شما موافق نیستم و معتقدم تیم روند خودش را به خوبی طی می‌کرد. در هفته ششم اولین برد خود را مقابل نفت مسجدسلیمان کسب کردیم و در هفته هفتم مقابل نساجی در قائمشهر پیروز شدیم. در همین زمین در هفته چهارم مقابل تراکتور بازی خوبی کردیم و شایسته پیروزی بودیم. بازی خیلی خوبی در اراک کردیم و تساوی خارج از خانه ارزشمندی مقابل سایپا گرفتیم.

ربیعی با بیان اینکه مس در هفته‌های اول و دوم مقابل تیم‌های پُرمهره استقلال و گل‌گهر بازی کرد، خاطرنشان کرد: برای انطباق با شرایط نیاز به زمان دارد. نتایج پنج هفته نخست تیم‌های تازه‌وارد به لیگ برتر در پنج هفته گذشته را بررسی کنید. کیفیت ما مقابل تراکتور مورد تحسین همه بود و منصوریان هدایت تراکتور را بر عهده داشت. ما پنج توپ روی دروازه تراکتور آوردیم که گل نشد، اما حریف یک توپ آورد و گل زد. در این مسابقه و در دیدار امروز، سیستم بازی حریف عوض شد و عقب‌نشینی کردند. آنها دل به ضدحملات بسته بودند و ما هم ضدحملاتی به رقیب دادیم.

وی با بیان اینکه شرایط مس رفسنجان را باید به‌صورت کلی بررسی کرد، اظهار داشت: این تیم تازه صعود کرده با هدف بقا، 18 هفته خودش را تک‌رقمی نگه داشته است. این اتفاق بزرگی است. پارس جنوبی جم استثنا بود که نتایج خیلی خوبی در سال  اول حضور در لیگ برتر گرفت، اما 80 درصد تیم‌هایی که به لیگ برتر صعود می‌کنند، تا روز آخر برای سقوط نکردن دست و پا می‌زنند. تلاش می‌کنم این شخصیت را از تیم دور کنم و شخصیت و ثبات بیشتری به تیم بیاورم. رفته‌رفته می‌توانیم نواقص خود را برطرف کنیم.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه تبعات دیدار با سپاهان در این مسابقه هم تأثیرگذار بود، تصریح کرد: ما می‌توانستیم برنده دیدار جام حذفی باشیم، اما تبعات آن یعنی خستگی زیاد به‌خاطر 120 دقیقه بازی با سپاهان در اصفهان همراه ما بود. در تمام این مدت ریکاوری کردیم. باید از اصفهان می‌رفتیم، با پرواز به رفسنجان برمی‌گشتیم و روی چمن مصنوعی تمرین می‌کردیم. همه این مسائل، باری روی ما می‌آورد. امیدوارم هر چه سریع‌تر در رفسنجان چمن طبیعی داشته باشیم.

ربیعی در مورد جذب محمد انصاری بیان کرد: دو شب پیش متوجه شدیم انصاری از پرسپولیس قصد جدایی دارد و روز گذشته (چهارشنبه) متوجه شدیم او از پرسپولیس جدا شده است. دو یا سه تیم خواهان انصاری هستند که من به باشگاه اعلام کردم اگر انصاری قراردادش را فسخ کرده، با او مذاکره کنید. علی علیزاده به‌صورت تلفنی با او صحبت کرد و شرایطی مهیا کردند که چون در روز آخر نقل و انتقالات هستیم، انصاری به رفسنجان بیاید. تاکنون نگفتند با او به توافق رسیده‌اند یا خیر.

وی در ادامه بیان کرد: تشخیص دادم در بخش چپ دفاعی خود نیازمند ترمیم هستیم. ما در دفاع راست هم با حسن جعفری توافق کردیم که به‌خاطر مصدومیتی که داشت، از اول یا دوم فروردین به جمع ما اضافه می‌شود. انصاری توان بازی در دفاع مرکزی را هم دارد. هر دوی آنها باتجربه هستند و به وزن و شخصیت تیم مس کمک می‌کنند. انصاری بازیکنی باشخصیت، باادب و با سابقه بین‌المللی است که سرِ بازی گفتند توافق ضمنی با او انجام شده است. قرار شد زیندینی و علیزاده به من پاسخ بدهند.

سرمربی مس رفسنجان در پایان گفت: از باشگاه تشکر می‌کنم که 24 ساعته، عکس‌العمل و ضرب‌الاجل خوبی داشتند و به خوبی اقدام کردند. ما برای دو سال آینده باشگاه مس، برنامه‌ای تدوین کردیم و تلاش می‌کنم پایه‌ها و ریشه‌های بخشی از این برنامه‌ها را بگذارم.

7474