پیش‌بازی میلان - منچستریونایتد؛ بزرگان دیروز در اندیشه صعود در لیگ اروپا

پیش‌بازی میلان - منچستریونایتد؛ بزرگان دیروز در اندیشه صعود در لیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ میلان در ورزشگاه سن سیرو میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، گل دقیقه پایانی کیائر در بازی رفت باعث شد تا حالا دیدار برگشت ۲ غول یک دهه پیش فوتبال اروپا در اوج حساسیت برگزار شود.

میلان این بار می‌تواند با ترکیب کامل‌‌تری نسبت به دیدار رفت به زمین برود. قرمز و مشکی پوشان دیگر شانس چندانی برای قهرمانی در سری آ ندارند اما می‌توانند با درخشش در لیگ اروپا فصل را با جام تمام کنند هرچند که حالا کاری سخت دارند. میلانی‌ها هنوز عزم و اراده دارند، خوب بازی می‌کنند با یک فرانک کسیه بسیار آماده،‌ خط هافبک هر تیمی را دچار چالش می‌‌کنند اما این بار در سمت مقابل هم نقطه قوت خط هافبک است. پس از مدت‌ها زلاتان بعد از پایان جشنواره سانرمو به تیم برگشته اما مشخص نیست آمادگی مناسبی دارد یا خیر. شانس میلان در این دیدار کم نیست اما طبق چیزی که در چند هفته اخیر دیده‌ایم شروع بد شاگردان پیولی (و البته پایان نسبتا شیرین برای آن‌ها) ممکن است در ابتدا باز هم دچار مشکل شوند

منچستر سولشر همیشه واکنش‌گرا بازی کرده اما این بار باید کنش داشته باشد و در ذهنش فقط به گل فکر کند زیرا اگر بازی ۰-۰ تمام شود یونایتد حذف می‌شود. نسبت به ابتدا فصل و سال گذشته خط هافبک منچستر پیشرفت خوبی داشته، خط حمله زهردار است اما کامل نیست و خط دفاع هم کاملا متزلزل. یکی از نقاط قوت این روزهای منچستر لوک شاو است که یک تنها سمت چپ منچستر را به یک نقطه قوت تبدیل کرده. دقایق پایانی بازی‌های منچستر روزگاری باعث ترس رقبا می‌شد اما شیاطین سرخ مدت‌‌هاست که دیگر «فرگی تایم» ندارند و در دیدار رفت هم در این دقایق وا دادند. هرچند که به نظر می‌رسد این بار با حواس جمع‌تری پای به میدان بگذارند.

اگر ستاره‌های برگشته به ترکیب میلان (زلاتان و چالهانغلو) در اوج آمادگی باشند آن‌ها صعود می‌کنند اما اگر منچستری‌ها دیگر از سر شکم سیری موقعیت‌ها را از دست ندهند هم کار میلانی‌ها بسیار سخت خواهد شد.

***
میلان در ۵ بازی آخر خانگی خود در تمام رقابت‌ها تنها یک برد داشته. در جریان این بازی‌ها (جز دیداری که برده) تنها ۲ گل زده که نشان می‌دهد روند رو به رشدی نداشته.

منچستریونایتد در ۱۹ بازی آخر خود تنها یک شکست داشته. آخرین شکست بیرون از خانه آن‌ها در تمام رقابت‌ها مقابل باشاک شهیر در لیگ قهرمانان رخ داد. آن‌ها البته در این دیدار نیاز به تساوی پرگل دارند (آخرین تساوی پر گل آن‌ها بیشتر از یک ماه پیش مقابل اورتون رقم زده شد) یا برد (آخرین برد خارج از خانه آن‌ها ۲ بازی پیش مقابل سیتی رقم خورد).

***
ترکیب احتمالی میلان  از نگاه گازتا: دوناروما – تئو هرناندز – توموری – کیائر – دالوت – میته – کسیه – کرانیچ – چالهانغلو – سالماکرز - زلاتان
ترکیب احتمالی منچستریونایتد: هندرسون – ون بیساکا – لیندلوف – مگوایر – شاو – پوگبا – فرد – جیمز – برونو فرناندز – رشفورد – گرینوود

1101