مرزبان: حاج‌صفی حاضر است خود را برای تیم قربانی کند

مرزبان: حاج‌صفی حاضر است خود را برای تیم قربانی کند

پایگاه خبری فوتبالی - مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: میزبانی بحرین یک اهانت بزرگ به مردم ایران است و باید از همین امروز راهکارهایی پیدا کنیم که این اتفاقات دردناک تکرار نشوند.

پایگاه خبری فوتبالی، علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه تیم فوتبال سپاهان بعد از برد 6 بر یک مقابل آلومینیوم اراک، در بازی جام حذفی مقابل مس رفسنجان به سختی موفق به صعود شد، اظهار داشت: بعد از سه برد پشت سر هم بازی خیلی خوبی مقابل آلومینیوم انجام‌ دادیم. سه بازی سخت را بردیم و استقلال، گل‌گهر و ذوب‌آهن را خیلی خوب شکست دادیم.

مربی سپاهان تصریح کرد: انتظارش را داشتیم که کیفیت و فلسفه بازی‌های جام حذفی متفاوت باشد. بازی با مس‌رفسنجان سخت شد چون هر دوتیم فقط یک بازی فرصت برای پیروزی داشتند. شناخت خیلی خوبی هم از یکدیگر داشتیم. ما نیمه اول باید به گل می‌رسیدیم. دو شانس بزرگ داشتیم که نزدیم و هرچقدر بازی جلو رفت هیجان آن زیادتر شد. تمرکز بازیکنان هر دو تیم به هم ریخته بود چون فشار بازی زیاد بود ولی خیلی خوشحالیم که ثانیه‌های آخر گل زدیم.

وی با اشاره به تلاش سپاهان برای رسیدن به پیروزی گفت: این به شخصیت تیمی ما کمک‌ می‌کند. یک‌ تیم برای شکست ناپذیری به روان شکست ناپذیری احتیاج دارد. همیشه دنیای مقابل را آفتابی ببیند و احساس این را داشته باشد که می‌تواند به طرف جلو‌ حرکت کند. اینکه یک‌ تیم فراموش می‌کند ببازد و یاد می‌گیرد ببرد به ما خیلی خوب کمک کرد.

مرزبان در خصوص بازی هفته هجدهم سپاهان مقابل تراکتور عنوان کرد: بازی با تراکتور یکی از بازی‌های مشکل ما خواهد بود. چون کادرفنی جدیدی آمده و ساختار جدیدی پیدا کرده‌اند. بازیکنانی رفته‌اند و بازیکنان جدیدی اضافه شد‌ه‌اند. رسول خطیبی یکبار مقابل ما در نقش‌جهان با آلومینیوم بازی کرده و تیم ما را خیلی خوب می‌شناسد. انتظار بازی خیلی خوبی داریم چون تراکتور بازیکنان و کادرفنی خیلی خوبی دارد. انتظار داریم این بازی را هم ببریم هرچند کار خیلی دشواری داریم. باید صددرصد در اختیار تیم باشیم و کیفیت خودمان را به نمایش بگذاریم تا از تراکتور رد بشویم.

مربی سپاهان در مورد بازگشت احسان حاج‌صفی گفت: احسان حاج‌صفی از مکتب سپاهان است. خیلی خوشحالیم به تیم ما آمده و می‌تواند کمک‌ کند. او کاپیتان تیم‌ملی است و انگیزه‌های بزرگی دارد. با اینحال تیم و احسان باید به هم کمک کنند.

وی در مورد اینکه حاج‌صفی در چه پستی برای سپاهان بازی می کند، اظهار داشت: در دو جلسه تمرینی که داشتیم احسان را در شرایط خاصی آزمایش کردیم که ببینیم به کدام قسمت تیم بیشتر می‌تواند کمک‌کند. تمرینات خاصی را انجام دادیم. با کادرفنی جلساتی خواهیم داشت. با احسان هم صحبت می‌کنیم تا شرایطی را به وجود بیاوریم که بهترین کمک را به تیم کند. او همیشه به تیم اعتقاد داشته و برای تیم مبارزه کرده، حاضر است خودش را برای تیم قربانی کند. پست برایش مهم نیست. مهم این است که تیم موفق باشد. در کنار او بازیکنان با کیفیت دیگری هم داریم.

مرزبان با اشاره به کیفیت عملکرد سپاهان در مسابقات، گفت: ایران این را می‌داند که ما می‌توانیم فوتبال با کیفیت و زیبایی ارائه بدهیم. حرف اولمان این است که فوتبال با کیفیت باید زیبایی‌های خاص خودش را داشته باشد و کسانی که فوتبال ما را می‌بینند باید از آن راضی باشند. نتیجه‌گرا نیستیم بلکه به دنبال پیدا کردن زیبا‌یی‌های فوتبال هستیم.

مربی سپاهان در خصوص برنامه‌های این تیم در تعطیلات نوروزی عنوان کرد: برنامه‌های خاصی داریم. به دنبال برگزاری دو بازی دوستانه خوب هستیم تا برای بازی با سایپا آماده شویم. این تیم ساختارهای جدیدی دارد و با انگیزه است. به همین خاطر باید خیلی زود تمرینات را شروع کنیم و تیم را روی آتش نگه داریم که با شروع دوباره بازی‌ها کیفیت خیلی خوبی را به نمایش بگذاریم.

مرزبان در مورد اینکه اکنون جنگ قهرمانی داغی بین سپاهان و پرسپولیس ایجاد شده و آیا تا آخر فصل بین این دو تیم باقی می‌ماند، گفت: سپاهان، پرسپولیس، استقلال و حتی فولاد و تراکتور می‌توانند به قهرمانی برسند. ما هم خودمان را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانیم. برای همه تیم‌ها احترام قائلیم و به دنبال یک رقابت صددرصد ورزشی هستیم. این رقابت‌ به زیبایی فوتبال ما کمک می‌کند و هرچقدر کیفیت آن بالاتر باشد به تیم‌ملی هم کمک بیشتری می‌کند. امیدوارم رقابت برای قهرمانی تا روز آخر ادامه داشته باشد.

مربی سپاهان در مورد شرایط تیم ملی ایران اظهار داشت: شرایط خیلی سختی داریم چون بازی‌های دوستانه‌ای که باید در سطح بین‌المللی داشته باشیم از ما دور شده‌اند. به سختی می‌توانیم حریفی برای بازی دوستانه پیدا کنیم. بازیکنان باید در شرایط سخت کنار هم قرار بگیرند. بازی‌های دوستانه که در واقع تست هستند، باید به صورتی باید باشند که تیم ملی ارزیابی تاکتیکی خیلی خوبی داشته باشد. در مقابله با حریفان باید شرایط، سیستم و فلسفه کاری که انتخاب می‌کنیم را بدانیم. این زمانی قابل اجرا است که یکی دو تست خیلی خوب داشته باشیم تا تیم خودمان را به صورت دقیق بشناسیم.

مرزبان در خصوص میزبانی بحرین از بازی‌های تیم ملی کشورمان اظهار داشت: نمی‌خواهم در این زمینه دنبال مقصر بگردم و کسی را محکوم به اشتباه کنم اما باید بدانیم که کشور ما یک تاریخ بزرگ دارد. وقتی تاریخ بشریت را مرور می‌کنیم، از نظر فلسفه، پزشکی و ادبیات، کشور ما همیشه جلو بوده، از نظر اخلاقی ما راه‌گذار خیلی از مسائل حتی در دنیای مدرن بودیم. مکتبی را در تاریخ بزرگ ایران داریم که انسان دوستی نقش بزرگی در آن داشته، احترام به هر نژاد، مذهب، هر رنگ و هر زبانی همیشه در تاریخ بزرگ ایران بوده است. به همین خاطر باید وطن پرستان بزرگی باشیم.

وی افزود: کسی که وطن خودش را دوست نداشته باشد مطمئنا خانواده خودش را هم نمی‌تواند دوست داشته باشد. ما باید عاشق این مرز و بوم باشیم. باید سعی کنیم اگر امروز میزبانی را به بحرین داده‌اند، این مساله را پشت سر بگذاریم و از همین امروز شروع کنیم تا این اتفاقات دردناک تکرار نشوند. اینکه بازی در ایران برگزار نشود و بحرین میزبان باشد، اهانت بزرگی به مردم ایران است. امیدوارم از همین امروز راهکارهایی پیدا کنیم که بتوانیم جوابگوی مردم عزیز باشیم تا دیگر به آن‌ها اهانت نشود. گرفتن میزبانی از ایران یک اهانت بزرگ به جامعه و مردم ایران است. باید این مساله را جدی بگیریم و امیدوارم مسئولان این را درک کنند.

مربی سپاهان در مورد لیست تیم ملی عنوان کرد: بازیکنان باید با شرایط صددرصد فنی انتخاب شوند که بتوانند در این بازی‌ها به تیم ما کمک کنند. تقضای من این است که در لیست تیم ملی به هیچ وجه سیاسی کاری نشود و بازیکنان با کیفیتی که می‌توانند عملکرد خوبی را از خودشان نشان بدهند و به تیم ملی کمک کنند، انتخاب شوند. باید به این سمت برویم که بتوانیم یک تیم ملی موفق داشته باشیم.

1101