قاضی زاده هاشمی : فضای انتخابات ریاست جمهوری به خاطر عدم صعود به جام جهانی نباید به یاس ملی تبدیل شود

قاضی زاده هاشمی : فضای انتخابات ریاست جمهوری به خاطر عدم صعود به جام جهانی نباید به یاس ملی تبدیل شود

پایگاه خبری فوتبالی- در نشست فدراسیون فوتبال و فراکسیون ورزش مجلس، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس صحبتهای مهمی را درباره رقابتهای تیم ملی فوتبال ایران در بحرین مطرح کرد و نگرانی مجلس را به گوش فدراسیونی ها رساند.

به گزارش فوتبالی، بخش پایانی حرفهای قاضی زاده هاشمی درباره حضور بهاروند در فدراسیون فوتبال که ادعای نوگرایی عزیزی خادم را تحت تاثیر قرار داده است و همچنین بحث میزبانی تیم ملی می تواند مهم و جالب توجه باشد.

قاضی زاده هاشمی در بخش پایانی نشست فراکسیون ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: آقای عزیزی خادم در صحبتهایش عنوان کرد که این اتفاقات مربوط به میزبانی به مدیران قبل مربوط است و ربطی به تیم جدید ندارد اما سوال جدی ما این است که شما همان سرپرست فدراسیون فوتبال را آوردید و نایب خودتان کردید. فردی که شما می فرمایید رفتارش باعث شده میزبانی از دست برود، چطور همان فرد دوره قبل را آورده اید و به او مسئولیت داده اید؟ این حرف هم قابل پذیرش نیست این که بگوییم این مربوط به دوره قبل یا تحریمهاست. سوال جدی تر ما این است که وزیر ورزش ما که چهار سال است ناظر بر سیاستهای ورزش کشور بوده در طول این مدت چه مکاتبه ای صورت گرفته برای اینکه این اتفاق ها و این اقدام ها نیفتد و به این وضعیت دچار نشویم؟ چه پیگیری موثری در حوزه دیپلماسی ورزشی صورت پذیرفته و شکل گرفته است؟ 

نماینده مجلس ادامه داد: در این باره ما نباید فرافکنی کنیم و نباید سومدیریت های ورزشی را به گردن این و آن بیندازیم. اگر تیم کاملا جدیدی به فدراسیون فوتبال رسیده بود و یک مجموعه بود که از دوران گذشته، میراث دار نبود، حرف آقای عزیزی خادم درست بود اما سیستمی که میراث دار دوره قبلی است، نمی تواند خیلی ادعای نوگرایی را در حداقل دراین عرصه داشته باشد. ما زمان کمی برای جبران این وضعیت داریم. با توجه به ایام تعطیلات نورزوی، کمتر از دو سه هفته است که واقعا بتوانیم به تصمیم و اقدام عملی برسیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مسابقات تیم ملی در بحرین در خردادماه است گفت: دقیقا پیش از انتخابات ریاست جمهوری، بازیهای تیم ملی برگزار می شود و اگر خدای نکرده هر اتفاقی بیفتد که منجر به عدم صعود تیم ملی به جام جهانی و جام ملتهای آسیا شود که این دومی به امتیازهای ما بستگی دارد، در شب انتخابات ریاست جمهوری، یک یاس و یک ناراحتی عمیق اجتماعی را در کشور شاهد خواهیم بود و اصلا این موضوع برای ما قابل اغماض و چشم پوشی نیست و آن را سرسری نمی دانیم و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود که تیم ملی به مرحله بعدی صعود کند. در فضای کنونی همه باید کمک کنند و همه باید بخواهند و باید اول اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بخواهند. من پیگیرم واقعا که آیا اعضای مجمع پای کار می آیند یا نه.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: بعد از پرونده ویلموتس، پرونده از دست رفتن میزبانی، دومین چالش بزرگ و جدی بین المللی فدراسیون فوتبال و فوتبال کشور است و زمانی مجلس می تواند کمک کند که یک اقدام همه جانبه و یک عزم ملی و یک خواست برای اصلاح واقعی فوتبال را شاهد باشیم و ان شالله بتوانیم با یک همت همه جانبه از این شرایط خارج شویم.