شهرداری بم 4 - وچان کردستان صفر/ پیروزی تلخ نماینده بم در روز قهرمانی سیرجانی‌ها

شهرداری بم 4 - وچان کردستان صفر/ پیروزی تلخ نماینده بم در روز قهرمانی سیرجانی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان برگزار شد و در این چارچوب شهرداری بم توانست با نتیجه‌ی 4-0 بر وچان کردستان غلبه کند و به نایب قهرمانی برسد. 

به گزارش فوتبالی، شهرداری بم که تا پایان هفته چهارم رقابت‌ها در صدرجدول ایستاده بود، امید زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود داشت اما با شکست این تیم مقابل سپاهان در هفته پنجم، این شهرداری سیرجان بود که توانست رتبه نخست را از چنگ رقیب سنتی‌اش درآورد. 

بمی‌ها برای قهرمانی محکوم به پیروزی برابر وچان کردستان بودند و به علاوه باید چشم انتظار درخشش بازیکنان سپاهان برابر شهرداری سیرجان می‌ماندند تا تیم هم استانی برنده از زمین خارج نشود. 

وچان کردستان نیز در این بازی که به نوعی تأثیری در رتبه چهارمی‌اش نداشت و تشریفاتی تلقی می‌شد با چند غایب در ترکیب اصلی‌اش به دلیل مصدومیت پا به میدان گذاشت. زهرا قنبری، هلاله عبداللهی و زهره جلالی در ترکیب بازی و در لیست اسامی بازیکنان وچان قرار نگرفتند. 

همین امر سبب شد تا کسب عنوان خانم‌گلی لیگ سیزدهم توسط افسانه چترنور از شهرداری سیرجان با 22 گل زده پیش از انجام بازی پایانی مسجل شود و او دیگر خطری از سوی زهرا قنبری 20 گله احساس نکند. 

در ساعت 13، سلطنت نوروزی، داور بین‌المللی و با تجربه فوتبال، به منزله فرمان شروع بازی در سوت خود دمید و این ماراتن سخت و نفس‌گیر میان دو تیم شهرداری بم و وچان کردستان در ورزشگاه فجر شهر بم آغاز شد. 

این بازی که از صفحه اینستاگرامی وچان کردستان هم پخش زنده داشت، چندان پر افت‌وخیز دنبال نشد و گاه هریک از دو تیم برای رسیدن به گل فشار مقطعی به حریف می‌آورد اما نتیجه‌ای دربرد نداشت. 

شاگردان مهناز جعفری با نتیجه تساوی جام قهرمانی را از دست می‌دادند و محکوم به گلزنی در این بازی بودند اما از غیبت مدافع اصلی تیم وچان در نیمه نخست بهره‌ای نبردند و بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازیکنان برای استراحت 15 دقیقه‌ای روانه رختکن شوند. 

در نیمه دوم بازی، شهرداری بم به فشار حملات خود افزود و رفته‌رفته وچان را وادار به عقب‌نشینی کرد. حملات خطرناک شاگردان مهناز جعفری سرانجام در نیمه دوم به بار نشست و این تیم توانست با ضربه‌ی شهناز جعفری‌زاده به گل نخست برسد. 

اما پیروزی شهرداری سیرجان در بازی همزمان دیگر به قائله تعیین قهرمان خاتمه می‌داد و پیروزی حتی با اختلاف چندین گل هم، نوشدارویی بود که به کار شهرداری بم نمی‌آمد. 

میزبان در ادامه یکبار دیگر توسط سمانه چهکندی به گل رسید تا این بازیکن خوش‌نقش و خراسانی شهرداری بم اختلاف را دو گله کند و یکبار دیگر ارزش های خود را در واپسین بازی لیگ برتر به اثبات برساند. 

نتیجه بازی که چندان تفاوتی برای وچان کردستان نداشت، سبب شد تا این تیم دست به آب‌وآتش نزند و انگیزه‌ای برای جبران نتیجه نداشته باشد. ادامه بازی نیز با میدان‌داری بمی‌ها دنبال شد. 

شهرداری بم دو بار دیگر هم توسط مهناز جعفری‌زاده و بهناز طاهرخانی به گل رسید تا این دو بازیکن تیر خلاس را به پیکره نیمه‌جان وچان کردستان شلیک کنند. 

وچان کردستان نیز، همانند چند هفته اخیر در رده چهارم برترین های فوتبال زنان ایستاد و جایگاه بسیار متفاوت‌تری نسبت به آنچه بازیکنان و هواداران این تیم در سر داشتند، کسب کرد. 

در دیدار همزان نیز شهرداری سیرجان توانست با یک بازی حساب شده سپاهان قدرتمند را با نتیجه‌ی 2-0 شکست دهد و به عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان در سال 99 برسد. 

سپاهان اصفهان نیز با 7 امتیاز و قرارگیری در رده سوم رقابت های لیگ برتر فصل پر فرازوفرودی را پشت سر گذاشت و ارزش های خود را در چند هفته اخیر به معرض دید گذاشت. 

در پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان، افسانه چترنور، مهاجم کلیدی شهرداری سیرجان توانست با به ثمر رساندن 22 گل در 16 بازی، به عنوان برترین گلزن لیگ دست پیدا کند.

گزارش از احمدرضا احمدیان/ پایگاه خبری فوتبالی

4209