پیش‌بازی شهرداری بم vs وچان کردستان| محکوم به پیروزی برای شانس قهرمانی

پیش‌بازی شهرداری بم vs وچان کردستان| محکوم به پیروزی برای شانس قهرمانی

پایگاه خبری فوتبالی- فردا در دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان شاهد مصاف دو تیم شهرداری بم و وچان کردستان خواهیم بود.

به گزارش فوتبالی، ظهر فردا، 26 اسفند ماه، از ساعت 13 روز سه‌شنبه دو تیم شهرداری بم و وچان کردستان  از چارچوب هفته ششم و پایانی دور نهائی رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان به میزبانی استادیوم فجر شهر بم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

وضعیت شهرداری بم: 

میزبان بازی فردا در فصل جاری، کم‌فروغ‌ترین عملکرد را در سال‌های اخیر داشته تا دیگر خبری از صدرنشینی و مسجل شدن قهرمانی چند هفته مانده به پایان لیگ نباشد. یقه شهرداری بم در لیگ سیزدهم برای دوبار توسط سپاهان اصفهان گرفته شد تا طوفان زرد به پادشاهی چندین ساله شاگردان مرضیه جعفری تا حد بسیار زیادی پایان دهد. شکست بدموقع مدافع عنوان قهرمانی برابر سپاهان احیا شده‌ی رضوان رضایی در هفته قبل، شانس آن‌ها را برای کسب جام کمرنگ کرد تا سایه رقیب سنتی خود را بر سر جام ببینند. بمی‌ها در بازی فردا محکوم به پیروزی اند و نیم‌نگاهی هم به بازی شهرداری سیرجان-سپاهان دارند تا تکلیف قهرمان این ماراتن جذاب پس از 112 روز مشخص شود. شهرداری بم اکنون با 2 پیروزی، 2 تساوی و 1 باخت و مجموعاً 8 امتیاز در رده دوم پشت سر شهرداری سیرجانِ 10 امتیازی قرار دارد. تفاضل گل شهرداری سیرجان و بم به ترتیب مثبت 6 و مثبت 2 می‌باشد که چنانچه این دو تیم در پایان بازی های هفته آخر هم امتیاز شوند، برگ برنده کسب جام خواهد بود. 

وضعیت وچان کردستان:  

میزبان بازی فردا برخلاف دور اول، بدترین عملکرد ممکن را در دور پایانی از خود بجا گذاشته. نایب قهرمانی فصل قبل رقابت‌ها که امسال از دید اهالی‌فن بخت نخست کسب جام محسوب می‌شد، تیمِ بازی های بزرگ نبود و ضعف های موجود در خط دروازه و دفاع کار آن‌ها را یکسره کرد. اشتباهات پرتکرار شاگردان فاطمه صادقی در هفته های اخیر، نتایج را به ضرر وچان رقم زد تا این تیم با کسب تنها 2 امتیاز از 5 بازی در قعرجدول چهارتیمی دور پایانی بایستد. آن‌ها خود را تیم بدشانس لیگ می‌دانند و از عملکرد داوران نیز بسیار گله دارند. رده چهارم وچان با کسب هر نتیجه‌ای در بازی فردا آن‌ها از پایین جدول جدا نمی‌کند و این باعث شده تا بدون استرس مقابل شهرداری بم حاضر شوند. رقابت این دو تیم در بازی های پیشین بسیار جذاب دنبال شده و بعید است وچان این بازی را کم‌اهمیت تلقی کند و برای اعاده حیثیت هم که شده، درپی پیروزی و پایان لیگ با کسب 3 امتیاز است.  

تقابل های پیشین: 

دو تیم شهرداری بم و وچان کردستان در تاریخ حضور دوتیم در لیگ، 2 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. سهم تیم بم از این 2 دیدار کسب 1 پیروزی بوده و دیدار دیگر نیز با نتیجه‌ی تساوی به پایان رسیده تا وچان همچنان در حسرت غلبه بر دختران کرمانی باقی بماند. حضور زهرا قنبری و پروین فرهادی در تیم وچان و رویارویی این دو ملی‌پوش با تیم سابق خود به نوعی جذابیت های خاصی خواهد داشت. 

تیم داوری: 

بی‌شک دیدار پایانی و حساس لیگ برتر، نیازمند تیم داوری با تجربه است تا اشتباهات سهوی قاضیان میدان را به حداقل برساند. سازمان لیگ فوتبال و دپارتمان داوری که در دور نخست و هفته های اخیر دورنهائی بسیار مورد انتقاد مربیان و بازیکنان جهت به کارگیری داروان بی تجربه بود، برای قضاوت این دیدار حساس سلطنت نوروزی را به عنوان داور وسط برگزیده است. علاوه بر ایشان بهاره سیفی‌نهاوندی و حبیبه ربوی به عنوان کمک های اول و دوم داور وسط را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. مائده جعفری دیگر داور وسط لیگ نیز در این بازی به عنوان یار چهارم در کوبل داوری حضور دارد. 

محروم و مصدوم:  

منا حمودی، بازیکن خوش‌نقش و موثر شهرداری بم با دریافت کارت قرمز در بازی مقابل سپاهان از حضور در دیدار پایانی لیگ محروم است. او در بازی هفته قبل در دقیقه 67 پس از سرنگون شدن توسط بازیکن سپاهان، ضربه را به سر بازیکن خاطی وارد کرد که این حرکت از چشم کمک داور دورنماند و با مشورت با داور وسط منجر به اخراج حمودی شد. غیر از او دو تیم محروم و مصدومی ندارند و با نفرات اصلی پا به میدان خواهند گذاشت. 

بازی از نگاه آمار: 

این دو تیم تاکنون در ورزشگاه خانگی بم به مصاف هم نرفته‌اند و هردو بازی پیشین در ورزشگاه ملک‌نیا سنندج برگزار شده. آخرین تقابل دو تیم به هفته سوم دورنهائی لیگ جاری بازمی‌گردد که با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. 

زهرا قنبری از وچان کردستان با به ثمر رساندن 20 گل در رده دوم جدول برترین گلزنان قرار دارد و اختلاف 2 گله او با صدرجدول، انگیزه های زیادی برای گلزنی به شهرداری بم در کاپیتان تیم وچان به وجود آورده.  

منا حمودی با 7 گل زده بهترین گلزن تیم شهرداری بم به حساب می‌آید اما به دلیل غیبت در بازی فردا، چشم امید گلزنی بمی‌ها به پا های فاطمه گرائیلی و سمانه چهکندی می‌باشد.

شهرداری بم با دریافت تنها 3 گل از 5 بازی، سد سرختی در برابر دروازه تیم‌اش بنا کرده تا همانند مرحله نخست رقابت‌ها، در دور پایانی نیز عنوان برترین خط دفاع را به خود اختصاص دهد.

گزارش از احمدرضا احمدیان/ پایگاه خبری فوتبالی

4209