اسطوره فوتبال برزیل و اصرار به حفظ خودرویی که 40 سال پیش جایزه گرفت!

اسطوره فوتبال برزیل و اصرار به حفظ خودرویی که 40 سال پیش جایزه گرفت!

پایگاه خبری فوتبالی - زیکو اسطوره فوتبال برزیل همچنان از خودروی "تویوتو سلیکا" استفاده می کند، خودرویی که چهل سال پیش پس از انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن میدان در مقابل لیورپول هدیه گرفت.

به گزارش فوتبالی، زیکو پس از پیروزی فلامینگو در مقابل لیورپول در فینال جام بین قاره ای 1981 در ژاپن با نتیجه سه بر صفر، این خودرو را هدیه گرفت. در آن زمان این خودرو فقط هشت هزار پوند قیمت داشت و زیکو آن را پس از بازی در ورزشگاه ملی توکیو آن را هدیه گرفت. اما جالب این که اسطوره فوتبال برزیل پس از چهار دهه همچنان با همین خودرو در خیابان های ریو دو ژانیرو به گشت و گذار می پردازد.  زیکو می گوید:" پیشنهادهای زیادی برای فروش سلیکا دریافت کردم اما هرگز چنین چیزی به ذهنم خطور نکرد. این هدیه بزرگی است. یک خاطره فوق العاده است و مهمترین تورنمنتی است که فلامینگو تا کنون برده است. این خودرو در خانه است و خیلی خوب کار می کند. همه چیز عادی است و تا زمانی که زنده باشم آن را نگه خواهم داشت."

شرکت تویوتا بین سالهای 1980 تا 2014 اسپانسر اصلی مسابقات جام بین قاره ای و جام باشگاه های جهان بود و بهترین بازیکن مسابقات خودرویی از این شرکت را به خانه اش می برد.  قوانین گمرک سختگیرانه برزیل باعث شده بود که زیکو برای بردن این خودرو به این کشور مشکلات بزرگی داشته باشد چرا که فقط افرادی که در سفارت ها کار می کردند اجازه داشتند تا خودروها را از کشورهای خارجی وارد کنند اما زیکو به گفته خودش در آن زمان از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و مدیر وقت فلامینگو کمک خواسته است. زیگو در نهایت با دو سال تاخیر و در آوریل 1983 این خودرو را در برزیل دریافت کرد که در آن زمان داشت راهی اودینزه می شد تا در لیگ ایتالیا بازی کند  و در نهایت در سال 1985 و در بازگشت به ریو بالاخره پشت فرمان خودروی معروف نشست. 

زیکو تا کنون هفتاد هزار مایل را با این خودرو طی کرده است و البته این خودرو در موزه های فوتبال در آمریکای جنوبی به نمایش گذاشته شده است.  زیکو همچنان می گوید که شیفته سوار شدن بر این خودرو است و هر چند که فرمانش خیلی سفت است اما گاهی از آن برای تقویت عضلاتش استفاده می کند!

4125