پرسش و پاسخ با ماسکرانو؛ از ترک لیورپول تا بازی در فینال جام جهانی/ قسمت دوم

پرسش و پاسخ با ماسکرانو؛ از ترک لیورپول تا بازی در فینال جام جهانی/ قسمت دوم

پایگاه خبری فوتبالی – مجله فورفورتو در بخش پرسش و پاسخ شماره ویژه آپریل خود به سراغ خاویر ماسکرانو رفته است تا پاسخ پرسش‌های مخاطبین خود را از این بازیکن که سابقه حضور در وستهم، لیورپول و بارسلونا دارد بگیرد.

به گزارش فوتبالی، بخش دوم صحبت‌های ماسکرانو به شرح زیر است.

در لیورپول خوشحال بودم اما شرایط برای دختر و همسرم سخت بود. هواداران من را دوست داشتند. ۳ یا ۴ ساعت تمرین می‌کردم و ۲۰ ساعت در خانه بودم. سخت بود که خانواده‌ام را ناراحت ببینم. به خاطر آب و هوا، زبان و... نیاز داشتم جای دیگری بروم تا نزدیکانم خوشحال باشند.

هوادار لیورپول هستم. واقعا می‌گویم. هیچکس با من مثل هواداران لیورپول برخورد نکرد. به همین دلیل فینال مقابل منچستر در سال ۲۰۱۱ را به آن‌ها تقدیم کردم. حداقل کاری بود که می‌توانستم برای آن‌ها انجام بدهم. می‌دانم که خوشحال نبودند و می‌خواستم لحظات بیشتری را کنار آن‌ها بگذارنم.

کاپیتانی در تیم ملی تحت نظر مارادونا؟ افتخار زیادی بود که توسط مارادونا چنین حرکتی رخ دهد. او چیزهای زیبایی درباره من می‌گفت. همیشه بابت این اطمینان از او ممنونم. در ابتدا سحت بود تا به حضور او در تیم ملی عادت کنیم زیرا او قهرمان همه بود. او به ما انگیزه می‌داد و ما را تشویف می‌کرد. با بازیکنان صمیمی بود.

بهترین مقطع از زندگی‌ام بازی برای گواردیولا بود. بدون هیچ شکی.  فرصت پیدا کردم تا برای تیمی که به عنوان بهترین تیم تاریخ شناخته می‌شد بازی کنم. دستاوردهای من در بارسلونا فراموش نشدنی بود.قهرمانی در لیگ قهرمانان به کنار، سبک بازی بود که دلیل اصلی ماندگاری بارسلونا پپ است.بسیاری از مردم جلوی تلویزیون می‌نشستند تا بارسلونای پپ را مشاهده و آن را تحسین کنند.

خاطره‌انگیزترین بازی‌ام؟ فینال ۲۰۱۱ مقابل منچستر یونایتد. فکر می‌کنم در آن روز تیم ما در یک سطح بی‌نظیر بازی کرد. گلزنی‌های مسی در آن تیم؟ نمی‌دانم. هیچ وقت به ما نمی گفت چگونه ان همه گل می‌زند. او یک استثنا است.

تیم ۵ نفره مورد نظر من از کسانی که کنار‌شان بوده‌ام؟ مسی، ریکلمه، اینیستا و ژاوی. دروازه‌بان؟ ترشتگن.

گلزنی برای بارسلونا پس از آن همه سال حضور، مثقابل اوساسونا؟ برای خودش ماجرایی بود. هیچ‌وقت دغدغه گلزنی نداشتم. یک شوخی در رختکن به همین دلیل درست شده بود اما در نهایت گل زدم.

از دست دادن موقعیت گل توسط ایگواین در جام جهانی ۲۰۱۴؟ سخت بود. باید در چنین شرایطی متمرکز باشید. خوب بازی کردیم و فرصت‌های زیادی داشتیم که به گل تبدیل نشد. آرژانتین در مجموع جام جهانی خوبی داشت و در فینال هم خوب بودیم اما برنده نشدیم.

چرا آرژانتین قهرمان نمی‌شود؟ از خودمان هم این حرف‌ها را می پرسیم. در ۵ فینال حضور داشتیم اما خوش‌شانس نبودیم. فینال جام جهانی را در وقت‌های اضافه شکست خوردیم و کوپا آمریکا را در پنالتی‌ها. شانس نقش مهمی در فوتبال ایفا می‌کند. ما هیچ وقت شانس نداشتیم.

آیا فکر می‌کنم ژاوی مربی خوبی می‌شود؟ صد در صد. او برای هر پستی توانایی دارد و مهم‌تر از آن اعتقاد دارم می‌توند مربی خوبی در تاریخ بارسلونا شود. زود یا دیر این اتفاق می‌افتد.

1101