بررسی ماجرای شائبه صغر سنی تیم نوجوانان کیا؛ هیات فوتبال استان تهران: در حال بررسی هستیم

بررسی ماجرای شائبه صغر سنی تیم نوجوانان کیا؛ هیات فوتبال استان تهران: در حال بررسی هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان آکادمی کیا در مسابقات آسیا ویژن تهران سال 99 تحت تاثیر یک خبر بسیار مهم قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، تیم نوجوانان آکادمی کیا در شرایطی قهرمان شد که گفته شده یکی از بازیکنان این تیم صغر سنی داشته و 22 ساله بوده با شناسنامه برادرش برای تیم نوجوانان کیا به میدان رفته است. خبری که اگر صحت داشته باشد، طبیعتا قهرمانی آکادمی کیا زیر سوال خواهد رفت. 5 باشگاه رده سنی نوجوانان، من جمله تیم نوجوانان استقلال و تیم نوجوانان پیکان که دوم و سوم شده اند از تیم آکادمی کیا شکایت کرده اند. هادی مهدوی‌کیا مدیر باشگاه آکادمی کیا در صحبتی که با خبرگزاری ایسنا داشته این مساله را رد کرده و گفته است:"متاسفانه این هجمه ای است که علیه تیم ما ایجاد کردند تا آبروی باشگاه ما و مهدی مهدوی کیا را ببرند. همه آنها می دانند که بازیکنی که ما استفاده کردیم ۲۲ ساله نبوده و سنش در محدوده تیم نوجوانان بوده است."

قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم بازیکن مربوطه در دو سال قبل هم با شناسنامه برادرش برای تیم نوجوانان کیا بازی کرده و رقبای این تیم با علم به این موضوع، از این بازیکن شکایت کردند. در این زمینه دو روایت وجود دارد. روایت اول حاکی از است که بازیکن مربوطه در کمیسیون پزشکی فدراسیون فوتبال پرونده بازی دارد و در شکایت جدیدی که از او و آکادمی کیا شده، ادله جدیدی ارائه شده که هنوز توسط کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران بررسی نشده است. روایت دوم، واکنش مهدوی‌کیا به این ماجراست. در دو سال گذشته هم برخی باشگاه ها هجمه ای علیه این بازیکن ایجاد کردند و به کمیته انضباطی شکایت بردند اما کمیته انضباطی در نهایت پس از بررسی اسناد و مدارک و هویت سنجی برادر این بازیکن که 22 ساله است شکایت باشگاه های شاکی را رد کرد اما امسال رئیس جدید کمیته انضباطی از موضوعات سال های گذشته خبر نداشت و به همین خاطر بدون اطلاع از پرونده سال های قبل، قصد صدور رای داشت.

تبریک هیات تهران به آکادمی کیا و جامی که شاید پس گرفته شود

در شرایطی که ابهامات درباره قهرمانی تیم آکادمی کیا وجود دارد، هیات فوتبال استان تهران به این تیم تبریک گفته است. این موضوع باعث عصبانیت تیم های شاکی شده است. آنطور که یکی از مسئولان هیات فوتبال استان تهران به خبرنگار فوتبالی گفته است در صورتی که صغرسنی بازیکن تیم آکادمی کیا اثبات شود، قهرمانی از این تیم گرفته خواهد شد اما اگر هیات فوتبال استان تهران، به تیم کیا تبریک گفته به خاطر رعایت اصولی است که هر ساله درباره تیم قهرمان رعایت می شود. این مسئول در پایان به فوتبالی گفت پرونده بازیکن و تیم کیا در هیات فوتبال تهران هنوز باز است و در حال بررسی هستیم و اگر حکمی به ضرر تیم کیا صادر شود، قهرمانی از این تیم پس گرفته می شود. ضمن اینکه پرونده پزشکی این بازیکن در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هنوز باز است و همین اتفاق باعث شده تا هیات فوتبال استان تهران، با دقت و حساسیت در این باره تصمیم گیری کند.

1984