پرسش و پاسخ با ماسکرانو؛ چرا به رئال مادرید نپیوست؟/ قسمت اول

پرسش و پاسخ با ماسکرانو؛ چرا به رئال مادرید نپیوست؟/ قسمت اول

پایگاه خبری فوتبالی – مجله فورفورتو در بخش پرسش و پاسخ شماره ویژه آپریل خود به سراغ خاویر ماسکرانو رفته است تا پاسخ پرسش‌های مخاطبین خود را از این بازیکن که سابقه حضور در وستهم، لیورپول و بارسلونا دارد بگیرد.

به گزارش فوتبالی، بخش اول صحبت‌های ماسکرانو به شرح زیر است:

در آکادمی ریورپلاته حضور داشتم و ۱۸ ماه بعد، از تیم اصلی سر درآوردم. قبل از حضور در تیم اصلی در سال ۲۰۰۳ اولین بازی‌ام را برای تیم ملی انجام دادم و از آن به بعد در تیم اصلی توانستم خودی نشان دهم. خیلی در ریورپلاته نماندم و به کورینتیانس رفتم. در المپیک ۲۰۰۴ بازی کردم. رئال مادرید آن زمان به دنبال یک هافبک دفاعی بود و من را می‌خواست اما شرایط انتقال رخ نداد و آن‌ها به دنبال بازیکنی باتجربه تر رفتند. هنوز جوان بودم و می‌دانستم که فرصت‌های دیگری بوجود خواهد آمد.

بازی مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶ و حذف، یک خاطره بد برای من است. عالی بازی کردیم و گل اول را هم به صمر رساندیم و تا انتهای بازی فرصت پیروزی داشتیم. اولین جام جهانی من بود و تیم خوبی داشتیم.

حضور در وستهم غیرمنتظره بود و به سرعت انجام شد. ۵ ماه آنجا بودم و یک بازی هم انجام ندادم. حضور در یک کشور جدید، بدون آن که زبان‌شان را بدانی خوشبختانه به لیورپول بنیتز رفتم و آن‌جا توانستم بازی در لیگ برتر را به درستی تجربه کنم.

آلن پاردو (سرمربی وستهم) در آن دوران اصلا من و توز را نمی‌شناخت. از ما درباره پست‌مان پرسید و من و کارلوس به هم نگاه عجیب و غریبی کردیم. تازه در جام جهانی بازی کرده بودیم. وقتی بازیکنی می‌خرید باید پست آن‌ها را بدانید!

بین جرارد، ژاوی و اینیستا، بازی کنار کدام یک لذت‌بخش بود؟ سخت است. منصفانه بگویم کنار جرارد و ژابی آلونسو بیشتر بازی کرده‌ام و زمان کمی را در خط هافبک کنار اینیستا و ژاوی بودم زیرا در بارسلونا در پست مدافع وسط بازی می‌کردم.

پس از مدت کوتاهی حضور در لیورپول به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۷ رسیدم. فوق‌العاده بود. از بازی‌های کم تعداد برای وستهم به فینال لیگ قهرمانان رسیده بودم. این خاصیت فوتبال است.

بابت رد پیشنهاد سیتی در سال ۲۰۱۰ و پیوستن به بارسلونا حسرت می‌خورم؟ از یک طرف بله زیرا هواداران لیورپول از من راضی نبودند و من دلیلش را می‌دانستم. از طرفی دیگر هیئت مدیره به من قول‌هایی دادند که هرگز تحقق نیافت. توافقی ایجاد شده بود که اگر لیورپول پیشنهاد خوبی دریافت کرد اجازه خروج داشته باشم. درباره تمدید قرارداد صحبت کردیم اما انگار مدیران هبه حضور من علاقه‌ای نداشتند. وقتی هاجسون آمد جلسه داشتیم و گفتند اگر پیشنهاد خوبی آمد می‌توانم جدا شوم اما وقتی پینشهاد خوبی بود آن‌ها به دنبال اهدافی دیگر بودند. عصبانی بودم زیرا به حرف‌شان عمل نکردند. رد پیشنهاد سیتی کاری بود که با آن عصبانیتم را نشان دهم.

1101