گزارش روز؛ بزرگترین پرچم هواداری متعلق به کدام تیم است؟

گزارش روز؛ بزرگترین پرچم هواداری متعلق به کدام تیم است؟

پایگاه خبری فوتبالی – رکورد بزرگترین پرچم فوتبالی در دنیا در دستان هواداران ریورپلاته است با پرچمی به طول نزدیک به ۸ کیلومتر.

به گزارش فوتبالی، در انگلیس پرچم‌ها زمانی به اهتراز در می‌آیند که بازی در جریان نیست. در لهستان تماشاگران از پرچم‌هایی که روی‌ آن‌ها را بپوشاند و مشخص نباشد چه کاری انجام می‌دهند منع شده‌اند. با این وجود اما در تمام دنیا بین هواداران مختلف بر سر بزرگترین پرجم‌ها و طرح‌های موزاییکی رقابت وجود دارد.

باشگاه بارسلونا در سال ۲۰۰۴ پرچمی به ابعاد ۱۱۳ در ۱۱۶ متر تهیه کرد که قسمتی از آن داخل زمین قرار گرفت و تمام آن روی سکوها جا نشد. این پرچم توسط هواداران تهیه نشده بود.

در سال ۲۰۰۳ هواداران بشیکتاش پرچم بزرگی به اندازه ۲ کیلومتر در خیابان ها استانبول در دست گرفتند اما این پرچم طولانی‌ترین پرچم دنیا نشد. طرفداران روزاریو سنترال تصمیم گرفتند رکورد ترک‌ها را بشکنند و پرچمی به طول ۴.۲ کیلومتر تهیه کردند.

در نهایت اما باید بدانید طولانی‌ترین و بزرگترین پرچم دنیا را نه ترک‌ها ساخته‌اند و نه طرفداران روزاریو. طولانی‌ترین و بزرگترین پرچم دنیا متعلق به هواداران ریورپلاته است. پرچم تهیه شده توسط ریورپلاته‌ای ۷.۸ کیلومتر طول داشت و توسط ۱۵ هزار نفر در تاریخ ۸ اکتبر سال ۲۰۱۲ بوینوس آیرس در دست گرفته شد.

1101