گزارش ویژه/ رونمایی از مربیان استقلال که سابقه کار و بازی در پرسپولیس را داشته اند

گزارش ویژه/ رونمایی از مربیان استقلال که سابقه کار و بازی در پرسپولیس را داشته اند

پایگاه خبری فوتبالی- فراز کمالوند اولین عضو کادر فنی استقلال نیست که طرفدار پرسپولیس بوده است.

به گزارش فوتبالی، مدیر فنی جدید استقلال از روزی که به این سمت رسید، با این اتهام از سوی برخی استقلالی‌ها روبرو شد که طرفدار پرسپولیس است و انتخاب یک پرسپولیسی به عنوان مدیر فنی استقلال تصمیم درستی نیست. اگر چه کمالوند در مصاحبه‌ای پرسپولیسی بودنش را تکذیب کرد اما شیث رضایی مدافع سابق پرسپولیس که سابقه کار با کمالوند در شهرداری تبریز را داشته، دیروز در مصاحبه‌ای مدعی شد که کمالوند شدیدا پرسپولیس است و آرزویش حضور در کادر فنی این تیم بوده است. یک بار فراز کمالوند در روزهایی که سرمربی تراکتور بود روی خط برنامه نود آمد و آنجا اعلام کرد زمانی که با عادل فردوسی پور در تحریریه روزنامه ابرار ورزشی همکار بوده و طرفدار پرسپولیس بوده و حتی فردوسی پور را هم پرسپولیسی خواند و می خواست از پرسپولیسی بودن فردوسی پور در زمان حضور در روزنامه ابرار ورزشی، خاطره تعریف کند که فردوسی پور، سعی کرد کل ماجرا را تکذیب کند! البته فراز کمالوند هیچگاه در تیم پرسپولیس مربیگری نکرده و سابقه حضور در پرسپولیس را ندارد اما او سالها قبل اعلام کرده بود که طرفدار پرسپولیس است و شاید هم دوست داشته در کادر فنی پرسپولیس هم باشد. 

البته کمالوند اولین مربی‌ای نیست که چنین مطلبی در موردش مطرح بوده و قبل از او مربیانی در استقلال سابقه کار داشته‌اند که در دوران بازی یا مربیگری، در تیم رقیب هم فعالیت کرده‌اند. همین بهزاد غلامپور که دوباره به عنوان مربی دروازه‌بان‌های استقلال مشغول به کار شده، در دوران حضور علی دایی در پرسپولیس، مربی گلرهای این تیم بود. غلامپور البته هنگامی که در دوران استراماچونی به عنوان مربی استقلال انتخاب شد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد هنگام حضورش در کادر فنی پرسپولیس، مقابل استقلال روی نیمکت تیمش حضور نداشته و بازی را از رختکن دنبال کرده است.

سعید عزیزیان مربی دروازه‌بان‌های استقلال در دوران سرمربیگری محمود فکری، هم به عنوان بازیکن برای پرسپولیس بازی کرده هم به عنوان مربی در کادر فنی این تیم حضور داشته و انتخاب او به عنوان مربی استقلال با انتقادهایی روبرو شد منتهی فکری از عزیزیان حمایت کرد تا او در کادر فنی استقلال مشغول به کار شود. البته عزیزیان سابقه دروازه بانی در استقلال را دارد.

دکتر بیژن ذوالفقارنسب که در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 یک مربی صاحب سبک بود، در سال 1371 سرمربی استقلال شد. ذوالفقارنسب سابقه بازی در تیم های پاس و پرسپولیس را داشت و هرگز پیراهن تاج را بر تن نکرده بود اما یک فصل سرمربی استقلال بود. یکی دیگر از کسانی که سابقه کار کردن پرسپولیس را داشت و بعدا روی نیمکت استقلال قرار گرفت مربی بدنساز معروف در دهه های 60 و 70 بود. ولی الله صالح دنیا مربی بدنساز پیشین استقلال هم سالها در در پرسپولیس، بدنساز تیم قرمزها بود.

در هر حال در فوتبال حرفه ای این روزها، شاید چنین سوابقی در کار یک مربی تاثیرگذار نباشد. به هر حال ما بازیکنان زیادی در استقلال و پرسپولیس می شناسیم که تیم دوران بچگی شان و یا در علاقه مندیشان کاملا برعکس است اما در تیمی بازی می کنند که طرفدارنش نبوده اند. وقتی پای میلیاردها تومان پول وسط باشد، مطمئنا علاقه وتعصب ممکن است در انتخاب ها تاثیرگذار نباشد.

1984