پیش‌بازی وچان کردستان- شهرداری سیرجان/ پوکر پیروزی یا آن روی سکه

پیش‌بازی وچان کردستان- شهرداری سیرجان/ پوکر پیروزی یا آن روی سکه

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان فردا برگزار می شود.

به گزارش فوتبالی،ظهر فردا، 21 اسفند ماه، از ساعت 13 روز پنج شنبه دو تیم وچان کردستان و شهرداری سیرجان از چارچوب هفته پنجم دور نهائی رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان به میزبانی استادیوم ملک‌نیا شهر سنندج به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

وضعیت وچان کردستان:

میزبان بازی فردا در دور نهائی چهره متفاوتی با دور اول داشته و تا کنون هیچ پیروزی کسب نکرده است. وچانی‌ها که تیم بدشانس دور نهائی هم بوده‌اند با کسب دو تساوی و دو باخت در قعر جدول چهارتیمی این مرحله قرار دارند. شاگردان فاطمه صادقی در بازی هفته قبل پیروزی را با برد عوض کردند و عملکرد داوری را مقصر اصلی کسب نتیجه می‌دانند. علی‌رغم جایگاه کنونی تیم وچان، آن‌ها همواره تیم سرسختی برای رقبا هستند و کمتر کسی حال و وضع امروز را برای نماینده کردستان پیش‌بینی می‌کرد. وچان در 14 بازی فصل جاری 4 بار شکست خورده که 3 شکست این تیم برابر شهرداری سیرجان رقم خورده و حداقل برای اعاده حیثیت هم که شده در تلاش است تا در بازی فردا به باخت سریالی‌اش مقابل نماینده کرمان پایان دهد.

وضعیت شهرداری سیرجان:

ببر زخمی این روزهای فوتبال زنان روی ناسازگاری دارد. سیرجانی‌ها در 13 بازی پیشین خود شکست نخورده بودند و باخت هفته قبلی آن‌ها مقابل شهرداری بم علاوه بر قطع رکورد شکست ناپذیری، رویای قهرمانی را هم تا حدی از تصورات آن‌ها دور کرد. سبزپوشان که به صدرنشینی عادت کرده بودند، بدموقع مقابل مدافع عنوان قهرمانی سوخت دادند تا با حداقل اختلاف امتیاز پایین‌تر از شهرداری بم و در رده دوم جدول رده بندی دورنهائی قرار گیرند. شاگردان مریم جهان‌نجاتی برای کسب عنوان قهرمانی محکوم به پیروزی در دو بازی باقی مانده هستند و نیم نگاهی هم به عملکرد هم استانی خود دارند. اگر سیرجانی‌ها مقابل وچان برنده از زمین بازی بیرون نیایند، بعید است که در پایان فصل جام را روی دستان کایپیتان سهیلا نظام‌آبادی ببینند.

تقابل های پیشین: 

دو تیم وچان کردستان و شهرداری سیرجان در تاریخ لیگ، 5 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم سیرجانی‌ها از آن 4 پیروزی بوده است. وچان کردستان نیز یکبار در تقابل های رودررو سربلند از زمین بیرون آمده. نکته جالب توجه مصاف های شهرداری سیرجان و وچان کردستان آن است که همواره بازی برنده داشته و نتیجه تساوی رخ نداده است. علاوه بر آن نمایش خوب دو تیم و به ثمر رساندن گل های بسیار از دیگر نکات مثبت آن است. در فصل جاری وچان و شهرداری 3 بار به مصاف هم رفتند که شهرداری سیرجان در پیروزی هتریک کرد و وچان همچنان در حسرت پیروزی برابر نماینده کرمان است.

تیم داوری:

بی‌شک این دیدار حساس نیازمند تیم داوری با تجربه است تا اشتباهات سهوی قاضیان میدان را به حداقل برساند. سازمان لیگ فوتبال که در دور نخست و هفته های اخیر دورنهائی بسیار مورد انتقاد مربیان و بازیکنان جهت به کارگیری داروان بی تجربه بود، برای قضاوت این دیدار حساس سلطنت نوروزی را به عنوان داور وسط برگزیده است. علاوه بر ایشان زهرا امدادی و زهرا زمرودی به عنوان کمک های اول و دوم داور وسط را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. زهره اسکندری نیز به عنوان داور چهارم برگزیده شده و از رقیه پرتوی به عنوان ناظر این بازی یاد می‌شود.

محروم و مصدوم:

فاطمه صادقی سرمربی تیم وچان کردستان که هفته گذشته در بازی این تیم مقابل سپاهان به دلیل اعتراض به عملکرد داور از زمین اخراج شده بود، در جدال فردا حضور ندارد و دستیاران او تیم را هدایت می‌کنند.  در سوی مقابل شهرداری سیرجان همانند هفته های گذشته ندا رضاپور و لیلا معلم دو بازیکن کارکشته و کلیدی خود را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مینیسک و رباط صلیبی در اختیار ندارد و پزشکان این تیم در تلاش هستند تا با امداد از هر چیزی رضاپور را به بازی فردا برسانند.

بازی از نگاه آمار:

آخرین تقابل این دو تیم که به میزبانی ورزشگاه ملک‌نیا سنندج برگزار شده به هفته سوم مرحله نخست رقابت های لیگ برمی‌گردد که در آن شهرداری سیرجان توانست با نتیجه 4-2 از سد وچان کردستان بگذرد.

افسانه چترنور گلزن شماره یک تیم سیرجان با به ثمر رساندن 21 گل در صدرجدول گلزنان لیگ قرار دارد و نفس های زهرا قنبری 20 گله را بیخ گوش خود حس می‌کند. تقابل گلزنان اول و دوم لیگ نیز در بازی فردا در نوع خود جالب توجه است.

عارفه‌سادات سیدکاظمی، سنگربان شهرداری سیرجان با عملکرد فوق العاده و سیو های دیدنی در هفته های اخیر، سیرجان را در کورس قهرمانی نگهداشته است. اما در سوی مقابل پریسا گراوندی چند هفته‌ای است که تمرکز لازم را در چارچوب دروازه ندارد و در 4 بازی اخیر فقط 1 کلیین شیت به ثبت رسانده.

شهرداری سیرجان با احتمال پیروزی 77 درصد از 54 بازی لیگ برتری خود به مصاف وچان کردستانی می‌روند که 71 درصد بازی های لیگ برتر خود را برنده بوده‌ است.

وضعیت آب‌و‌هوایی:

طبق اعلام سازمان هواشناسی و سایت های رسمی، آسمان شهر سنندج در ساعت بازی دیدار دو تیم وچان و شهرداری سیرجان، نیمه ابری با دمای 16 درجه بالای صفر می‌باشد. 45 درصد احتمال بارش و سرعت وزش باد به 26 کیلومتر بر ساعت خواهد‌رسید.

گزارش: احمدرضا احمدیان

4209