دورتموند 2(5)-(4)2 سویا؛ صعود زنبورها به دور بعد با بریس هالند

دورتموند 2(5)-(4)2 سویا؛ صعود زنبورها به دور بعد با بریس هالند

پایگاه خبری فوتبالی، دورتموند موفق شد با پیروزی برابر سویا صعود خود را به مرحله بعد جشن بگیرد. 

به گزارش فوتبالی، دو تیم دورتموند و سویا از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف هم رفتند. 

در نیمه اول، سویا مالک توپ و میدان بود و حملات متعددی را سمت دروازه میزبان خلق کرد، اما درخشش ماروین هیتز و متس هوملس اجازه باز شدن دروازه را نداد تا اینکه در دقیقه 35 این دورتموند بود که برخلاف جریان بازی توسط هالند روی پاس مارکو رویس به گل اول دست پیدا کند. نیمه اول با نتیجه 1-0 به سود دورتموند به پایان رسید. 

در نیمه دوم دورتموند بازی را هجومی تر آغاز کرد و در دقیقه 49 توسط هالند به گل دوم رسید، اما کمک داور ویدئویی آن‌را مردود اعلام کرد. سپس در دقیقه 51 یک پنالتی به سود میزبان گرفته شد، اما هالند نتوانست آن را تبدیل به گل کند و داور دستور تکرار ضربه پنالتی را داد و این بار ماشین گلزنی نروژی وستفالن گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه فشار سویا برای جبران حداقل یک گل افزایش یافت و آن‌ها سرانجام در دقیقه 68 توسط یوسف النصیری به گل اول دست پیدا کردند. در دقیقه 90+6 نیز النصیری یک گل دیگر به ثمر رساند، اما برای صعود به مرحله بعد کافی نبود تا این دورتموند باشد که با برتری 5-4 به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

4416