به مناسبت قهرمانی رنجرز؛ کدام تیم در اروپا بیشتر قهرمان لیگ داخلی شده؟

به مناسبت قهرمانی رنجرز؛ کدام تیم در اروپا بیشتر قهرمان لیگ داخلی شده؟

پایگاه خبری فوتبالی – رنجرز با مربیگری استیون جرارد توانست قهرمانی خود در لیگ اسکاتلند را مسجل کند و پس از یک دهه فاتح لیگ این کشور شود اما شاید برای بسیاری جای سوال باشد که کدام تیم در اروپا بیشترین قهرمانی‌های داخلی را دارد.

به گزارش فوتبالی، رنجرزی‌ها در حال حاضر در اروپا رکورددار هستند. آن‌ها ۵۵ قهرمانی لیگ دارند (لیگ اسکاتلند از سال ۱۸۹۰ برگزار می‌شود) و در اسکاتلند یکه تازند.

رتبه دوم بیشترین قهرمانی در لیگ‌های داخلی در اختیار لینفیلد ایرلند شمالی است و در رده سوم هم سلتیک، رقیب اصلی رنجرزی‌ها قرار گرفته. رنجرز و سلتیک روی هم یکصد و شش قهرمانی لیگ دارند و رتبه سوم بیشترین قهرمانی در کشور اسکاتلند در اختیار آبردین، میدلوتین و هیبرنین با ۴ قهرمانی است. یک احتلاف بسیار فاحش با تیم‌های غول کشور اسکاتلند!

المپیاکوس با ۴۵ قهرمانی در لیگ یونان، رتبه چهارم را دارد و بنفیکا با ۳۷ قهرمانی پنجم است.

یوونتوس با ۳۶ قهرمانی رتبه ششم را از آن خود کرده و بین ۵ لیگ معتبر اروپایی بیشترین قهرمانی داخلی را دارد. پس از یوونتوس، ۳ تیم آندرلخت، آژاکس و رئال مادرید با ۳۴ قهرمانی به طور مشترک در رده هفتم حضور پیدا کرده‌اند و اسپارتاپراگ با ۳۳ قهرمانی در رده دهم بیشترین جام‌های داخلی قرار گرفته است.

1101