گزارش ویژه/ طبق اساسنامه فیفا؛ خداداد افشاریان شانسی برای ریاست کمیته داوران ندارد

گزارش ویژه/ طبق اساسنامه فیفا؛ خداداد افشاریان شانسی برای ریاست کمیته داوران ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شانسی برای ریاست کمیته داوران ندارد.

به گزارش فوتبالی، با توجه به رد صلاحیت فریدون اصفهانیان برای حضور در انتخابات فدراسیون، احتمال رفتن او از کمیته داوران بسیار زیاد است و از خداداد افشاریان به عنوان گزینه اصلی ریاست این کمیته نام برده شده بود.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی به تاریخ 11 اسفند، درباره افشاریان به این نکته اشاره کرده بود که با توجه به این که رییس کمیته داوران باید عضو هیات رییسه باشد، این داور بازنشسته شانس بالایی برای رسیدن به این سمت دارد منتهی همانطور که دیروز نوشتیم، افشاریان به کمیته داوران نخواهد رسید.

اطلاعات خبرنگار فوتبالی حاکی از آن است که طبق نظر فیفا چنین الزامی(اینکه رئیس کمیته داوران حتما باید عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باشد) وجود ندارد و حتی از دید فدراسیون جهانی فوتبال، اعضای هیات رئیسه نباید سمت اجرایی در فدراسیون داشته باشند.

 طبق اساسنامه فیفا که سند بالادستی محسوب می شود اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال نمی‌توانند پست و سمت اجرایی بگیرند و فقط در هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌توانند سیاست گذاری کنند.

بدین ترتیب خداداد افشاریان شانسی برای حضور در کمیته داوران نخواهد داشت. از طرف دیگر او رئیس هیات فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد است و طبق قانون چون رییس هیات است نمی‌تواند رئیس کمیته یا دپارتمانی در فدراسیون فوتبال باشد. اینکه رئیس هیات، همزمان رئیس کمیته داوران هم باشد، تخلف محسوب می‌شود و فریدون اصفهانیان هم که به عنوان رئیس هیات فوتبال استان زنجان، مسئولیت کمیته داوران را به عهده داشت، مرتکب تخلف شده است.

به این نکته هم باید اشاره کنیم که افشاریان تنها عضو هیات رئیسه نیست که شانسی برای ریاست یکی از کمیته‌های این مجموعه ندارد و برخی دیگر از اعضای هیات رئیسه که در حال حاضر، سمتی دیگر در فدراسیون دارند، احتمالا مجبور به خداحافظی با سمتشان خواهند شد و فقط به عنوان عضو هیات رئیسه در فدراسیون فوتبال حضور خواهند داشت و سیاست گذاری خواهند کرد.

1984