مسی باعث شد روبینیو به بارسلونا نپیوندد

مسی باعث شد روبینیو به بارسلونا نپیوندد

پایگاه خبری فوتبالی – بارسلونا می‌توانسته با روبینیو قرارداد امضا کند اما مدیران این تیم تصمیم گرفتند روی مسی سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش فوتبالی، در سال ۲۰۰۵ رسال مادرید با مبلغ ۳۰ میلیون یورو روبینیو را از تیم سانتوس خریداری کرد. او یکی از تکنیکی ترین بازیکنان آمریکای جنوبی بود که به مورد توجه بسیاری از تیم‌ها قرار گرفته بود اما دوران چندان خوبی در رئال مادرید نداشت و در ۱۳۷ بازی تنها ۳۵ گل به ثمر رساند و رئال را ترک کرد.

نکته مهم اینجاست که شاید کمتر کسی بداند او تا چه اندازه به بارسلونا نزدیک شده بود و تنها به دلیل درخشش مسی بود که مدیران بارسلونا با او قرارداد امضا نکردند.

لاپورتا که در آن دوران مدیر بارسلونا بود پیشتر در این رابطه به ال موندو گفته: روبینیو می‌خواست به بارسلونا بیاید اما بازیکنی چون مسی را داشتیم و امیدهای زیادی نسبت به او داشتیم. هرگز به جذب این بازیکن برزیلی علاقه نداشتیم. مسی تنها ۱۸ سال سن داشت اما توپ را جوری در اختیار می‌گرفت که هیچ کس چنین توانایی نداشت. مسی استایل مارادونا و کرایف را داشت و می توانست ستاره باشد. این دلیلی است که مسی را ترجیح دادیم.

۱۶ سال پس از آن روزها حالا لاپورتا رئیس بارسلونا شده و اولویت اصلی او حفظ مسی است. آیا او باز هم می‌تواند بین بارسلونا و مسی پیوند ایجاد کند؟

1101