عزیزی خادم به دنبال ایجاد موزه فوتبال ایران/ به دنبال جام‌های گمشده!

عزیزی خادم به دنبال ایجاد موزه فوتبال ایران/ به دنبال جام‌های گمشده!

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا فدراسیون فوتبال به دنبال راه اندازی یک موزه شکیل برای فوتبال ایران است.

به گزارش فوتبالی، اگر چه از مدتها قبل بخشی از افتخارات بدست آمده توسط تیم‌های ملی در رده‌های مختلف در سالن آکادمی ملی فوتبال جمع شده اما این محل شباهت چندانی به موزه ندارد و اصلا موزه نیست و در واقع اتاق جلسات است.

شهاب الدین عزیزی خادم همانطور که در برنامه هایش اعلام کرده بود، قصد دارد برای فوتبال ایران موزه تاسیس کند و البته ظاهرا او به دنبال ساخت یک موزه شکیل است. اجرای برنامه های عزیزی خادم مطمئنا کار راحتی نیست.

در این ماجرا عزیزی خادم اول قصد دارد تمام جام‌های به دست آمده توسط تیم‌های ملی را پیدا کند و بعد موزه افتخارات فوتبال را راه بیندازد.

گویا خبری از جام‌های قهرمانی تیم ملی در جام ملتهای آسیا در سه دوره پیش از انقلاب نیست و باید دید فدراسیون فوتبال می‌تواند این جام‌ها را پیدا کند یا نه و شاید عزیزی خادم و همکارانش مجبور شوند برای پیدا کردن این جام‌ها همان مسیری را بروند که مدیرعامل اسبق استقلال سالها قبل آن را طی کرده بود.

ماجرا به مصاحبه سالها قبل علی فتح‌الله‌‎زاده برمی‌گردد که درباره جام‌های گمشده استقلال گفته بود: "روزی که من به باشگاه استقلال آمدم شما حتما عکس‌های ما را دیده‌اید هیچ وقت جامی آنجا نبود. جام‌های موجود را که بالغ بر 200 عدد است را از مکان‌های مختلف جمع‌آوری کردیم حتی یک جام را از حمام عمومی پیدا کردم. از آن فرد حمامی خواهش کردم و گفتم این جام برای استقلال است و بده آن را ببریم. وقتی این موضوع را بیان کردیم عده‌ای که جام در اختیار‌شان بود آنها را به باشگاه بازگرداندند."

اگر جام ها در تهران مانده باشد و به خارج از کشور انتقال نیافته باشد، شاید کلکسیونرهای قدیمی و حرفه ای از این چند جام خبر داشته باشند و سرنخ هایی از این جام ها بدست بیاید اما اگر جام ها در تهران و ایران نباشد، پیدا کردن این جامها غیرممکن به نظر می‌رسد.

1984