پیش‌بازی اتلتیکو مادرید - رئال مادرید؛ اوج حساسیت در پایتخت اسپانیا

پیش‌بازی اتلتیکو مادرید - رئال مادرید؛ اوج حساسیت در پایتخت اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی – امروز از ساعت ۱۸:۴۵ در واندامتروپولیتانو، دربی شهر مادرید برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، شاید پس از دیدار این ۲ تیم در فینال لیگ قهرمانان باید بازی امروز را مههم‌ترین تقابل مادریدی‌ها در ۵ سال اخیر بدانیم. جدالی که تا حدودی تکلیف قهرمان و مدعی اصلی را مشخص می‌‌کند.

سیمئونه از جنگندگی خسته نمی‌شود و هربار با انرژی بیشتری نسبت به قبل سر پا می‌ایستد. او امسال تنها با خرید یک مهاجم یعنی سوارزی که بارسلونا به او نیازی نداشت، تیمی ساخته که مدعی اصلی فتح لالیگا است. در سبک بازی اتلتیکو چیزی تغییر نکرده اما انگار انگیزه بیشتر از همیشه در ساق پاهای بازیکنان جریان یافته. تنها نکته منفی می‌تواند افت بسیار کم این تیم باشد که اگر با شکست در بازی امروز توام شود استرس و فشار را روی دوش کادرفنی این تیم می‌اندازد. اتلتیکویی‌ها در لیگ قهرمانان مقابل چلسی شکست خوردند تا یک شوک منفی به آن‌ها وارد شود اما کیست که نداند برنده شدن در دربی شهر مادرید می‌تواند چه روحیه ای به آن‌ها بدهد. اتلتیکو یک بازی کمتر نسبت به رئال مادرید و ۲ بازی کمتر نسبت به بارسلونا دارد اما بیخیالی بازیکنان این تیم و حساب کردن روی ۳ امتیاز آن دیدار مثل یک سم است.

در سمت مقابل زیدان برای چندمین بار در همین فصل اخیر لالیگا توانسته رئال را به مسیر درست برگرداند و با برد در دربی می‌تواند با یک بازی بیشتر به ۲ امتیازی صدر برسد. رئال مادرید در دیدارهای مهم مشکلی ندارد. آن‌ها هم بارسلونا را برده‌اند و هم دیدار رفت مقابل همین اتلتیکو را. پس ذهنیت آن‌ها پیش از دیدار امروز مثبت است اما به هر حال این دیدار یک چالش مهم به حساب می‌آید. زیدان پیش از بازی گفته هر نتیجه‌ای به دست بیاید روی شانس قهرمانی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد و آن‌ها در جدول زنده می‌مانند اما با اندکی اغماض می‌توان گفت در صورت شکست، رئالی‌ها باید با صدر خداحافظی کنند هرچند که به طور کلی آمارها نشان می‌دهد آن‌ها اگر شانس بیشتری نسبت به اتلتیکو برای برد در این بازی نداشته باشند هم از پیش بازنده نیستند.

***
در ۷ بازی آخر این ۲ تیم در تمام رقابت‌ها، اتلتیکو اتنها یک بار برنده شده و آن هم بردی ۷-۳ در چهارچوب یک رقابت دوستانه بوده. آخرین برد اتلتیکو در لالیکا در سال ۲۰۱۶ رخ داده. در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو. آخرین برد آن‌ها در لالیگا سال ۲۰۱۵ بوده. آیا این رکورد منفی همچنان ادامه پیدا می‌کند؟

رئال مادرید ۳ بازی قبلی مقابل شاگردان سیمئونه را برده. انگار زیدان خوب راه تقابل را زیدان را بلد است. آیا او این بار هم به راحتی برنده می شود یا چالشی جدی در پیش دارد؟

***
ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید از نگاه مارکا: اوبلاک – هرموسو – فیلیپه – ساویچ – تریپیر – کاراسکو – سائول – کوکه – یورنته – فلیکس - سوارز
ترکیب احتمالی رئال مادرید از نگاه مارکا: کورتوا – ناچو – واران – مندی – وازکز – کاسمیرو – مودریچ – کروس – آسنسیو – بنزما - وینیسیوس

1101