گزارش روز؛ تیم منتخب بازیکنانی که ملیت خود را تغییر داده‌اند

گزارش روز؛ تیم منتخب بازیکنانی که ملیت خود را تغییر داده‌اند

پایگاه خبری فوتبالی – فوتبالیست‌های زیادی در طول تاریخ سابقه تغییر ملیت دارند که می‌توان با حضور آن‌ها یک تیم تشکیل داد.

به گزارش فوتبالی، خبری در رسانه ها مبنی بر احتمال تغییر ملیت چند بازیکن برای حضور در تیم ملی جامائیکا منتشر شد که ذهن هواداران را به سمت بازیکنانی که تغییر ملیت داده‌اند سوق می‌داد. آیا بازیکنانی که سابقه بازی برای ۲ تیم ملی را دارند می‌شناسید؟  یکی از سایت‌های خارجی یک تیم با حضور بازیکنانی که تغییر ملیت داده‌اند تشکیل داده است که ترکیب آن به شرح زیر است:

آسمیر بگوویچ
دروازه‌بان سابق چلسی که در ۱۰ سالگی به کانادا مهاجرت کرد می‌تواند دروازه‌بان تیم بازیکنان تغییر ملیت داده شده باشد. او در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها برای کانادا بازی کرد اما در جام جهانی ۲۰۱۴ عضور تیم بوسنی بود.

تولانت ژاکا
برادر گرانیت ژاکا از دوران نوجوانی در تیم‌های پایه سوئیس بازی کرده اما تصمیم گرفت تیم ملی آلبانی را انتخاب کند. آن‌ها اولین برادرانی هستند که در قالب دو تیم ملی رقیب مقابل هم در مسابقات یورو بازی کرده‌اند.

سوبوتیچ
بازیکن سابق دورتموند که برای تیم‌های پایه آمریکا بازی می‌کرد تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۹ برای صربستان بازی کند. او امکان بازی برای بوسنی را هم داشت.

فوزی غلام
مدافع چپ ناپولی در فرانسه متولد شد اما از پدر و مادری الجزایری. او برای تیم زیر ۲۱ سال فرانسه بازی کرده اما ملیتش را تغییر داد و برای الجزایر در جام جهانی ۲۰۱۴ بازی کرد.

تیاگو موتا
او در برزیل متولد شد و در سال ۲۰۰۳ پیراهن برزیل را پوشید اما ملیتش را تغییر داد. جد او ایتالیایی بوده و او هم به همین دلیل ملیتش را تغییر داد و برای آبی‌‌پوشان در جام جهانی ۲۰۱۴ به میدان رفت.

اوون هارگریوز
او در کانادا متولد شد. از پدری انگلیسی و مادری ولزی. به آکادمی بایرن پیوست و سابقه بازی برای تیم ملی ولز را داشت اما تصمیم گرفت ملیتش را تغییر دهد و در سال ۲۰۰۱ هم برای اولین بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بر تن کرد.

کوین پرینس بواتنگ
او برای رده‌های پایه آلمان بازی کرده اما تصمیم گرفت اصالت غنایی‌اش را برگزیند و با این تیم در جام جهانی بازی کند.

ناصر شادلی
هافبک تیم ملی بلژیک سابقه یک بازی ملی برای مراکش در یک بازی دوستانه مقابل ایرلند شمالی را دارد اما او را با تیم ملی بلژیک می‌شناسند که ۶۱ بار برای آن‌ها به میدان رفته.

جیمز مک‌لین
او در ایرلند شمالی متولد شده و برای تیم زیر ۲۱ سال این کشور بازی کرده اما او تصمیم گرفت برای تیم جمهوری ایرلند (که بعضا با نام ایرلند جنوبی شناخته می‌شود) به میدان برود.

دیگو کاستا
او یکی از مشهورترین بازیکنان این لیست است که اصالتی برزیلی دارد اما تصمیم گرفت در تیم ملی اسپانیا بازی کند. بزریلی‌ها به همین دلیل خیلی هوادار او نیستند.

آلفردو دی استقانو
دی‌استفانو هم دیگر بازیکن مشهور این لیست است که البته در ۳ تیم ملی بازی کرده است. او در آرژانتین متولد شد و برای آن‌ها بازی کرد اما در ادامه در یک بازی برای کلمبیا به میدان رفت. این بازی از طرف فیفا رسمی حساب نمی‌شد و به دلیل اینکه او شهروند اسپانیا به حساب می‌آمد تا پایان دوران فوتبالش از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۱ پیراهن اسپانیا را پوشید.

1101