مینا بارانی: از داوران فوتسال هم تست کرونا گرفته شود

مینا بارانی: از داوران فوتسال هم تست کرونا گرفته شود

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری گفت: خواهشی که دارم این است که همان‌طور که بازیکنان فوتسال هر هفته تست PCR می‌دهند، این موضوع برای داورها و سایر دست اندرکاران برگزاری مسابقات نیز اتفاق بیافتد زیرا سلامت آن‌ها نیز مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مینا بارانی درباره قهرمانی تیمش در دور رفت نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال بانوان و شروع خوب این تیم در نیم‌فصل دوم، اظهار کرد: در بازی اول دور برگشت با تیم نامی‌نویی بازی کردیم که یک تیم خیلی خوب و قوی است و به اهواز آمده بود که از ما امتیاز بگیرد. آن‌ها نیم‌نگاهی به صعود در جدول نیز داشتند. برای این بازی برنامه‌ریزی کرده بودیم تا بتوانیم نامی‌نو را شکست دهیم.

وی افزود: قبل از بازی به ما گفتند که همکارمان خانم جدیدی‌زاده در جاده تصادف کرده و نمی‌تواند ما را همراهی کند. این خبر در نیمه اول روی تمرکز ما تاثیرگذار بود اما در نیمه دوم توانستیم خودمان را جمع و جور کنیم و از حریف‌ امتیاز بگیریم و بازی را با برد به پایان برسانیم. همچنین درست است که در نیم‌فصل اول، قهرمان شدیم اما هنوز اول راه هستیم و به آن بخش پایانی و اصلی مسابقات نرسیده‌ایم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری، درباره سطح کیفی لیگ نیز عنوان کرد: در شروع نیم‌فصل اول به دلیل ورود تیم‌هایی از لیگ یک به لیگ برتر، کمی سطح مسابقات از کیفیت فصل قبل خارج شده بود ولی با ادامه برگزاری مسابقات و از شروع هفته سوم و چهارم، تیم‌ها خودشان را پیدا کردند و از سطح پایین بودن و کم کیفیتی خارج شدند. قطعا با شروع نیم‌فصل دوم نیز تیم‌ها هماهنگ‌تر خواهند شد و شرایط برای همه تیم‌ها بهتر و هماهنگ‌تر خواهد بود.

وی درباره برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی گفت: برگزار کردن مسابقات بهتر از برگزار نکردن آن است. شاید یک مقدار کیفیت آن به نسبت دوران قبل از کرونا پایین باشد ولی آن قدر سطح مسابقات پایین نیامده است که بگوییم لیگ ما کارآمد نیست. همین که تیم‌ها بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند و گلزنی می‌کنند، خوب است. لیگ فوتسال ما هر چقدر پویاتر باشد و برگزاری آن بهتر انجام شود، به تیم‌ملی کمک بیشتری خواهد شد و اگر قرار باشد تیم‌ملی به مسابقاتی اعزام شود، برگزاری لیگ خوب می‌تواند به این امر کمک کند.

بارانی درباره وضعیت داوری در لیگ برتر نیز عنوان کرد: داوری و قوانین آن، تغییرات زیادی را در خود دیده و اجرای قوانین جدید برای داوران سخت است. هر چقدر بیشتر داوری کنند، تجربه آن‌ها در اجرای قوانین جدید بیشتر خواهد شد. موضوع دیگر البته شیوع ویروس کرونا است که از جمله داورها، ناظرها و نماینده‌ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. قطعا سلامتی داوران، ناظران و سایر دست‌اندرکاران بسیار مهم است زیرا آن‌ها با بازیکنان وارد زمین می‌شوند. یک خواهشی که دارم این است که همان‌طور که بازیکنان فوتسال هر هفته تست PCR می‌دهند، این موضوع برای داورها و سایر دست اندرکاران برگزاری مسابقات نیز اتفاق بیافتد زیرا سلامت آن‌ها نیز مهم و حائز اهمیت است.

وی در پایان درباره بازی بعدی تیم فوتسال حفاری بیان کرد: روز جمعه ۲۲ اسفندماه با تیم سایپا در تهران مسابقه داریم و قطعا بازی خیلی خوبی خواهد بود و برای گرفتن امتیاز پا به این دیدار خواهیم گذاشت.

7474