وطنخواه: موفقیت تیم ملی تحت تاثیر مدیریت درست فدراسیون فوتبال است

وطنخواه: موفقیت تیم ملی تحت تاثیر مدیریت درست فدراسیون فوتبال است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: موفقیت تیم ملی، تحت تاثیر مدیریت فدراسیون فوتبال است و با مدیریت درست و برنامه‌ریزی شده، فوتبال نیز پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «رضا وطنخواه» در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب «شهاب‌الدین عزیزی خادم» به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال اظهار داشت: عزیزی خادم اکنون انتخاب شده و حالا دیگر وقت انتقاد نیست. دیگر همه باید دست در دست هم دهیم تا فوتبالمان پیشرفت کند و از این شرایط خارج شود.

وی افزود: توقع ما به عنوان افرادی که عمرمان را در فوتبال گذاشتیم این است که به فوتبال به اندازه تاثیر آن در جامعه، اهمیت داده شود و فوتبال ایران به جایگاه واقعی خود در آسیا بازگردد. واقعا در این چندسال فوتبال ما پسرفت کرده  و از سایر تیم‌های آسیایی عقب ماندیم. همین اتفاق رخ داد که بحرین و عراق مقابل ما قد علم کردند  و ایران را که همه به چشم یک مدعی به آن نگاه می کردند را شکست دادند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: باید قدرت به فوتبال ما بازگردد. این وظیفه اصلی مدیر فدراسیون فوتبال است. تیم ملی زمانی قوی است که لیگ پویایی داشته باشیم. باید کیفیت لیگ هم بالا برود. آن زمان می توانیم شاهد موفقیت تیم ملی باشیم.

وطنخواه اضافه کرد: باید این موضوع را بپذیریم که فوتبال ما در سراشیبی قرار دارد و سخت است که آن را دوباره احیا کرد. به نظر من باید به اندازه اهمیت تاثیر فوتبال در جامعه به این ورزش اهمیت داد و همه باید دست به دست هم دهیم تا دوباره روزهای خوب فوتبال ایران را شاهد باشیم.

وی گفت: موفقیت در مجموع در گرو چهار عامل است. مدیریت قوی و خوب، سرمربی قوی، بازیکنان خوب و امکانات قوی. اگر دقت کنیم به غیر از بازیکنان سایر عوامل در گرو مدیریت خوب است. پس اگر یک مدیر کارش را به خوبی انجام دهد مجموعه فوتبال ما پیشرفت خواهد کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: یکی دیگر از توقعات ما از رییس جدید فدراسیون مبارزه با دلال بازی و فساد است. این موضوع تاثیر زیادی در پسرفت فوتبال ما داشته است. امیدوارم که روزهای خوب فوتبال را دوباره شاهد باشیم.

7474