عکسی دیدنی از دقت VAR در تشخیص آفساید بودن گل چلسی

عکسی دیدنی از دقت VAR در تشخیص آفساید بودن گل چلسی

پایگاه خبری فوتبالی - چلسی و لیورپول در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، دیدار نسبتا حساسی را با هم برگزار میکنند. در نیمه‌ی اول این دیدار، چلسی توسط تیمو ورنر موفق به گلزنی شد و در واقع دروازه‌ی حریف را باز کرد اما این گل در نهایت پذیرفته نشد و با بازبینی ویدیویی توسط VAR رد شد و مشخص شد که تیمو ورنر در آفساید بوده است.

به گزارش فوتبالی، این صحنه به شکلی بود که تشخیص آفساید بودن آن توسط کمک داور و با چشم انسانی بسیار دشوار بود چرا که سرعت بازی در چنین صحنه‌هایی بسیار بالاست و بازیکنان با فاصله‌ی هایی میلیمتری از هم قرار دارند و بدین شکل نفوذ می‌کنند. تیمو ورنر روی این صحنه به شکلی میلیمتری در آفساید قرار داشت که کمک داور نتوانست آن را تشخیص دهد. ورنر روی پاس جورجینیو با آلیسون بکر تک به تک شد و گلزنی کرد اما پس از چک شدن صحنه توسط داور ویدیویی مشخص شد که یک آفساید میلیمتری رخ داده است و به همین علت این گل مورد تایید قرار نگرفت.

در واقع می‌توان به این نتیجه رسید که تکنولوژی بازبینی ویدیویی روی مسئله‌ای مثل آفساید که گاهی تشخیص آن بسیار دشوار می‌شود، می‌تواند موثر واقع شده و کمک زیادی به گرفتن تصمیم درست بکند.

1470