گزارش ویژه/ درباره فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال؛ همان همیشگی!

گزارش ویژه/ درباره فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال؛ همان همیشگی!

پایگاه خبری فوتبالی- همان سناریوی فصل قبل؛ استقلال از روی یک برگه احتمالا از پیش نوشته و تعیین شده حرکت می کند که درست مثل لیگ 19، هفته هفدهم می شود زمان رونمایی از مربی جدید. 

به گزارش فوتبالی، جالب اینکه هر دو بار هم، فرهاد مجیدی وارد می شود و جانشین مرد قبلی می شود. این برای چهارمین فصل پیاپی است که استقلال دست به تعویض سرمربی اش می زند: منصوریان و مک درموت و شفر در لیگ 17، شفر و مجیدی در لیگ 18، استراماچونی و غفوری و رفقا و مجیدی در لیگ 19 و فکری و مجیدی (فعلا!) در این فصل.

 سومین حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال در سومین فصل پیاپی؛ او همان راهی را در استقلال می رود که ناصر الجوهر روی نیمکت عربستان می رفت. مردی که همیشه بود و جانشین مربی قبلی می شد تا مربی بعدی بیاید.  

 مجیدی در لیگ 18 و در 3 هفته پایانی هدایت استقلال را برعهده گرفت. او تیم را روی پله سوم جدول از وینفرد شفر تحویل گرفت و بدون هیچ تغییری روی همان رتبه سوم تحویل داد. در لیگ 18، استقلال وقتی به مجیدی تحویل داده شد که روی پله پنجم جدول قرار داشت. وقتی سوت پایان فصل زده شد، مجیدی و تیمش روی رتبه دوم جا خوش کرده بودند. حالا استقلالی به مجیدی تقدیم شده که تیم سوم جدول است و باید دید چه رتبه ای منتظر او و تیمش خواهد بود. 

کارنامه مجیدی روی نیمکت استقلال در لیگ برتر، آمار تقریبا خوبی را به نام او ثبت می کند. او 17 بار سرمربی استقلال بوده که 8 مرتبه اش را با برد تمام کرده است، 7 بازی مساوی شده و تنها 2 شکست برای او در مقام سرمربی استقلال ثبت شده است. شکست مقابل فولاد خوزستان در اهواز و گل گهر سیرجان در سیرجان.

مجیدی، آخرین بازیکن استقلال است که جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده و به طرز عجیبی باید در اولین حضور در سومین مقطع نشستن روی نیمکت استقلال با فولاد دوئل کند که نکونام را روی نیمکتش دارد؛ اولین مربی ای که مجیدی را روی نیمکت استقلال شکست داد. 

مجیدی به عنوان بازیکن استقلال، 2 بار با این تیم در لیگ های 8 و 12 قهرمان شد و 2 بار هم درحالیکه استقلال نزدیکی های قهرمانی بود، به عقیده طرفداران استقلال با ترک این تیم جام را از استقلال در لیگ های 11 و 13 گرفت تا به عنوان بازیکن با استقلال حساب بی حساب شود. به عنوان سرمربی، او فصل قبل با استقلال به فینال جام حذفی رسید ولی ترک تیم و از دست دادن چند جلسه تمرینی باعث شد جامی نصیب استقلال نشود؛ سوال مهم اینجاست. آیا او به عنوان سرمربی هم با گرفتن جام، حسابش را با استقلال تسویه می کند؟ 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

4344