پایان فصل برای پرسپولیس و یحیی؛ شگفتی‌های تیمی که ۳۵ امتیاز می‌خواهد

پایان فصل برای پرسپولیس و یحیی؛ شگفتی‌های تیمی که ۳۵ امتیاز می‌خواهد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با فرمول جالب یحیی توانسته در ۳۰ بازی به ۷۳ درصد امتیازات دست پیدا کند و برای شکستن رکورد بیشترین امتیاز، تا پایان لیگ بیستم ۳۵ امتیاز دیگر می‌خواهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، پرسپولیس در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر از سد میهمان خود سایپا گذشت و با ۳۳ امتیاز، جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرد و نشان داد قصد ندارد به این راحتی رتبه نخست را ترک کند.

۲ برد تا شکستن رکورد یحیی توسط یحیی

سرخپوشان تهرانی برای ششمین بازی متوالی موفق شدند به برد دست پیدا کنند و حالا با رکورد یحیی تنها یک بازی فاصله دارند. گل‌محمدی در لیگ نوزدهم و طی هفته‌های ۲۰ تا ۲۶ موفق شد به هفت برد پی در پی دست پیدا کند و حالا پرسپولیس اگر بتواند در دیدار هفته هفدهم در برابر صنعت نفت به برتری برسد با رکورد قبلی به تساوی خواهد رسید و در ادامه اگر نفت مسجدسلیمان هم نتواند مقابل تیم یحیی مقاومت کند، رکورد این سرمربی با پرسپولیس از جهت برد متوالی شکسته می‌شود و جالب این است که بار دیگر این اتفاق با نفت مسجدسلیمان به وقوع خواهد پیوست.

حدود نیمی از بردها با نتیجه یک بر صفر!

اما نکته جالب توجه‌تر این است که از ۹ برد این فصل پرسپولیس، پنج برد با نتیجه یک بر صفر بوده و هفت پیروزی با حداقل فاصله به دست آمده است. تیم‌های شهرخودرو و گل‌گهر سیرجان تنها تیم‌هایی بوده‌اند که با فاصله بیش از یک گل به پرسپولیس باخته‌اند. این شیوه جالب پرسپولیس برای غلبه بر رقبایش با حداقل فاصله از اواخر دوران برانکو آغاز شد، با کالدرون ادامه پیدا کرد و با یحیی همچنان با قدرت در حال پیشروی است و قهرمان چهار دوره اخیر لیگ هم از آن همواره سود برده است.

سی‌اُمین بازی پرسپولیس در لیگ برتر در دومین مقطع حضور یحیی روی نیمکت این تیم به عنوان سرمربی در دیدار برابر سایپا انجام شد. در این مدت ۱۹ برد، ۹ مساوی و تنها ۲ شکست حاصل شده است. ۶۳ درصد پیروزی و تنها ۶ درصد شکست، آماری است رشک برانگیز برای تیمی که سودای گِلات(پنج قهرمانی متوالی) را در سر می‌پروراند. از این تعداد پیروزی ۹ برد با نتیجه یک بر صفر رقم خورده است (۴۷ درصد). ۶۳ درصد این بردها با حداقل فاصله بوده و تنها در هفت بازی شاهد برد سرخپوشان با فاصله بیش از یک گل بوده‌ایم.

شاگردان یحیی گل‌محمدی مدتهاست به بردن خو گرفته‌اند. آنها سخت گل می‌خورند و به موقع، زیاد گل می‌زنند. یادمان نرود که در لیگ بیستم، دومین خط حمله موفق از آن سرخپوشان تهرانی است و بهترین  خط دفاعی و بهترین تفاضل گل هم به این تیم اختصاص دارد. در ۳۰ مسابقه اخیر به جز ۹ برد با نتیجه یک بر صفر و سه پیروزی با نتیجه ۲ بر یک، سه برد با حساب سه بر صفر (یکی از این سه برد به حکم کمیته انضباطی مقابل سپاهان رقم خورد)، ۲ پیروزی با نتیجه سه بر یک و یک برد با نتایج پنج بر صفر و ۲ بر صفر رقم خورده است.

پایان یک فصل برای پرسپولیس روی عدد ۶۶

یحیی فصل قبل در هفته هفدهم روی کار آمد و حالا به اندازه یک فصل است که هدایت سرخپوشان را بر عهده دارد. تیم او در این یک فصل از ۹۰ امتیاز ممکن به ۶۶ امتیاز دست پیدا کرده است. کسب ۷۳ درصد امتیازات که برای قهرمانی یک تیم در لیگ برتر فوتبال ایران کافی است. به جز فصل ۱۳۸۷-۸۸ که ذوب‌آهن با ۶۶ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال دوم شد در هیچ فصلی تیمی که ۶۶ امتیاز به دست آورده از رسیدن به قهرمانی باز نمانده است. یحیی با این تعداد امتیاز تنها حریفِ پرسپولیسِ لیگ نوزدهم و سپاهانِ لیگ نهم نشده که ۶۷ امتیاز به دست آوردند.

۳۵ امتیاز برای شکستن رکورد بزرگ. می‌توانند؟

پرسپولیس در لیگ بیستم و تا پایان هفته شانزدهم موفق به کسب ۳۳ امتیاز شده است. آنها برای شکستن رکورد بزرگ نیاز به ۳۵ امتیاز دارند. ۳۵ امتیاز ۴۲ امتیاز ممکن. آیا آنها توانایی ثبت چنین رکوردی را خواهند داشت؟

7474