گزارش روز؛ کدام تیم‌ها در دنیای فوتبال با هم پیمان برادری دارند؟

گزارش روز؛ کدام تیم‌ها در دنیای فوتبال با هم پیمان برادری دارند؟

پایگاه خبری فوتبالی – بسیاری از تیم‌ها در دنیای فوتبال با هم روابطی خوب دارند و برادرخوانده نامیده می‌شوند.

به گزاش فوتبالی، یکی از پیج‌های اینستاگرامی مشهور دنیای فوتبال در گزارشی تعدادی از باشگاه‌های اروپایی که با هم روابطی صمیم دارند و برخی هم رسما پیمان برادری امضا کرده‌اند را بررسی کرده که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

یوونتوس و ناتس کانتی
تا سال ۱۹۰۳ یوونتوس تیمی با رنگ صورتی بود اما شست و شوی مداوم باعث شد تا رنگ لباس این تیم کمرنگ شود. یکی از بازیکنان یوونتوس به نام جان ساواج از یکی از دوستانش که طرفدار ناتس کانتی بود لباس قرض کرد. از آن دوران یوونتوس راه راه سفید و مشکی می‌پوشد و پیمان برادری بین آن‌ها و ناتس کانتی بسته شد.

رنجرز و هامبورگ
در سال ۱۹۷۷ یک باشگاه هواداری بین هواداران رنجرز و هامبورگ توسط هامبورگی‌ها که از ورزشگاه ایبراکس (ورزشگاه خانگی رنجرز) دیدن کرده بودند تاسیس شد. این دوستی آن‌قدرعمیق شد تا هر ۲ باشگاه رسما همکاری‌شان با هم را اعلام کنند.

تورینو و فیورنتینا
فاجعه‌ای که برای ۳۱ مسافر هواپیمای تورینویی‌ها در سال ۱۹۴۹ افتاد باعث شد تا فیورنتینا به تورینویی‌ها اجازه استفاده از بازیکنان آکادمی و جوان‌شان را بدهند. این اتفاق هیچ‌گاه از سوی تورینی‌ها فراموش نشد.

اورتون شیلی و اورتون انگلیس
تیم اورتون شیلی در سال ۱۹۰۹ توسط دیوید فاکسلی تاسیس شد. فاکسلی نام این باشگاه را از باشگاه انگلیسی وام گرفت و ۲ تیم در سال ۲۰۱۰ هم در یک بازی دوستانه رو در روی هم قرار گرفتند تا دوستی‌شان پایدارتر شود.

ساوتهمپتون و بیلبائو
در قرن نوزدهم کارگران مهاجر ساوتهمپتون به بندر دیگری مهاجرت کردند که نامش بیلبائو بود و آن جا با فوتبال آشنا شدند. در کنار هم آن‌ها بیلبائو اف سی را تشکیل دادند که در سال ۱۸۹۸ به اتلتیک بیلبائو تبدیل شد. لباس راه راه قرمز و سفید آن‌ها که به ساوتمهپتون شباهت دارد به همین دلیل بوجود امده.

پارتیزان بلگراد و پائوک
هر ۲ تیم ریشه هایی مذهبی دارند. مسیحی‌های ارتدوکس و هر ۲ از رنگ‌هایی مشابه استفاده می‌کند  و حتی طرح لباس‌شان هم بیشتر اوقات راه راه و شبیه به هم است. نکته جالب اینجاست رقبای این ۲ تیم یعنی ستاره سرخ بلگراد و المپیاکوس هم روابطی قوی دارند.

1101