عکس؛ اشتباه تاکتیکی بزرگ زیدان که دو امتیاز را از رئال مادرید گرفت

عکس؛ اشتباه تاکتیکی بزرگ زیدان که دو امتیاز را از رئال مادرید گرفت

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید در شبی که با پیروزی مقابل سوسیه داد می توانست شانس خود برای دفاع از قهرمانی لالیگا را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد، به شکل غیرمنتظره ای در خانه مقابل سوسیه داد متوقف شد. در حقیقت رئال مادرید تا دقایق پایانی نزدیک بود که شکست بخورد تا این که ضربه وینیسیوس پس از برخورد با مدافعان سوسیه داد وارد دروازه تیم باسکی شد و رئال مادرید توانست از شکست رهایی پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، صحنه گل خورده رئال مادرید مقابل سوسیه داد اما با واکنش های منفی زیادی از جانب رسانه ها و هواداران رئال مادرید همراه شده است و بسیاری معتقد هستند که زیدان با تغییر تاکتیکی اشتباه در شروع نیمه دوم باعث از دست رفتن دو امتیاز کلیدی تیمشان شده است. البته خود زیدان هم در پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی پذیرفت که با تصمیمش مرتکب اشتباه شده است. 

در حقیقت رئال مادرید بازی را با سیستم 3-3-4 شروع کرد که در نیمه دوم کار با تساوی بدون گل به اتمام رسید. در شروع نیمه دوم زیدان تصمیم گرفت که کاسمیرو را به خط دفاعی در کنار ناچو و واران منتقل کند. بدین ترتیب رئال مادرید با سه مدافع میانی و سیستم 2-5-3 بازی کرد. این تصمیم باعث شد تا نظم بازی رئال مادرید به هم بخورد. در صحنه گل خورده رئال مادرید کاملا مشخص است که مدافعان کناری رئال مادرید به جای این که به فکر دفاع باشند به حمله رفته اند و پشت سرشان خالی است و بدین ترتیب ناچو مونرئال از پشت سر لوکاس وازکز سانتر کرد و پورتو از پشت سر مندی گلزنی کرد. زیدان خیلی سریع اشتباهش را فهمید و سیستم تیم را به 3-3-4 برگرداند اما در هر صورت دو امتیاز تیمش خیلی راحت از دست رفت و حالا رئال مادرید برای این که شانسی برای لالیگا داشته باشد باید یکشنبه آینده مقابل اتلتیکو مادرید پیروز شود.

4125