ولت آلمان: رکورد گلزنی دایی در دیدارهای ملی ۱۵ ساله شد

ولت آلمان: رکورد گلزنی دایی در دیدارهای ملی ۱۵ ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی- ولت آلمان در گزارشی به رکورد گلزنی علی دایی در دیدارهای ملی پرداخت که ۱۵ سال از ثبت آن گذشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ولت آلمان، نه گرد مولر ، پله یا دیگو مارادونا و نه لیونل مسی. رکورد جهانی بیشترین گل در مسابقات بین المللی فوتبال را علی دایی از ایران با زدن ۱۰۹ گل ملی ثبت کرده است.
این بازیکن سابق بوندس لیگا در دیدار دوستانه برابر کاستاریکا در تهران که برای آمادگی برای حضور در جام جهانی بود توانست گلزنی کند که این گل آخرین گل دایی بود. 

الته دایی حدود ۱۵ ماه قبل از آن رکورد ۱۰۰ گل بین المللی را شکسته بود: دومین گل او از مجموع ۴ گل در پیروزی ۷-۰ ایران در مقدماتی جام جهانی آسیا برابر لائوس باعث شد تا او مرز ۱۰۰ گلی ملی را رد کند. این رکورد مدت‌ها در اختیار فرانتس پوشکاش بود که توانسته بود ۸۴ گل ملی به ثمر رساند. 

 کریستیانو رونالدو رکورد را خواهد شکست

اما دایی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در بوندس لیگا نیز عملکرد خود را ثابت کرد. پس از هفت گل برای آرمینیا بیله فلد ، بایرن مونیخ  او را به خدمت گرفت، جایی که دایی شش بار برای رکورددار قهرمانی در آلمان گل زد. در آخرین حضور خود در آلمان در هرتابرلین ، دایی شش بار دیگر  گلزنی کرد.

در حالی که کارشناسان در سال ۲۰۰۶  رکورد گلزنی دایی را "رکوردی برای ابدیت" دانستند اما این رکورد اکنون در حال تزلزل است. از آنجا که کریستیانو رونالدو سوپراستار پرتغالی مدتی است این رکورد جهانی را تعقیب می کند: "CR۷" در ۱۷۰ مسابقه بین المللی خود برای قهرمان اروپا یعنی پرتغال ، ۱۰۲ بار گلزنی کرده است و در حال رسیدن به دایی است.

6641