وضعیت استقلال بعد از بازی با مس؛ از یک پله صعود تا ۲ پله سقوط

وضعیت استقلال بعد از بازی با مس؛ از یک پله صعود تا ۲ پله سقوط

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال استقلال در آغاز نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر میهمان مس رفسنجان است و امتیازات این بازی در سرنوشت آنها بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، تیم فوتبال استقلال در اولین هفته از نیم فصل دوم رقابتهای برتر، استقلال و مس رفسنجان در رفسنجان به مصاف هم می‌روند که به دلیل شرایط خاص آبی پوشان، امتیازات این بازی برای آنها بسیار مهم است.

استقلالی‌ها که بعد از هفته‌ها صدرنشینی در آخرین هفته از نیم فصل نخست جایگاه خود را از دست دادند و به رده سوم سقوط کردند، برای بازپس‌گیری این جایگاه کار ساده‌ای در پیش ندارند. اما برای این منظور ناچارند نیم فصل را با پیروزی مقابل مس رفسنجان آغاز کنند. اتفاقی که چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد.

آبی پوشان حتی در خوش‌بینانه حالت هم امروز نخواهند توانست به صدر جدول باز گردند، اما پیروزی احتمالی آنها برابر مس اگر با امتیاز از دست دادن سپاهان مقابل گل گهر همراه شود، می‌تواند منجر به صعود یک پله‌ای این تیم و حضور در رده دوم جدول باشد. شکست احتمالی آبی پوشان در این بازی مهم نیز می‌تواند در بدترین حالت قابل پیش بینی، این تیم را با یک یا دو پله سقوط در جدول مواجه نماید.

شاگردان فکری با ۲۶ امتیازی و تفاضل گل مثبت ۷ در رده سوم قرار دارند، دو تیم خوزستانی فولاد و صنعت نفت با ۲۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۶ و مثبت یک در رده‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند. در صورت شکست احتمالی آبی پوشان، عبور فولاد از آنها در صورت پیروزی برابر ذوب آهن کاملاً محتمل است، اما صنعت نفت تنها در حالی قادر به پشت سر گذاشتن آبی پوشان است که ۶ تفاضل گل را جبران کند و این بعید به نظر می‌رسد.

شکست احتمالی و حتی مساوی در این دیدار، علاوه بر تهدید جایگاه سومی آنها در جدول، می‌تواند پیامدهای دیگری هم برای این تیم داشته باشد که قابل پیش بینی ترین آن، داغ شدن دوباره فضای بحرانی در این تیم و افزایش فشارها بر کادر فنی و کادر مدیریتی است.

7474