سرمربی بم: نداشتن تجربه ضعف مربیان فوتبال زنان است

سرمربی بم: نداشتن تجربه ضعف مربیان فوتبال زنان است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی لیگ فوتبال زنان گفت: یکی از دلایل کم بودن سرمربیان خوب، برگزار نشدن کلاس‌های آموزشی و نداشتن تجربه است که این موضوع یکی از ضعف‌های مربیان زن در فوتبال ایران است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مرضیه جعفری سرمربی تیم شهرداری بم که هفت بار قهرمانی را با این تیم تجربه کرد، هفته گذشته از طرف کانون مربیان به عنوان سرمربی شایسته لیگ فوتبال زنان انتخاب شد.

وی اظهار داشت: مربیان باید علم خود را بروز کنند زیرا بازیکنان روز به روز پیشرفت می‌کنند. اگر بخواهیم در یک سطح باقی بمانیم بعدها نمی‌توانیم پاسخگوی خیلی از مسایل باشیم.

وی افزود: یکی از اولویت‌های فوتبال زنان آموزش به مربیان است و در کنار آن مربیان باید دانش خود را با حضور در کلاس‌های مختلف بروز کنند. وقتی فردی در تیمی سرمربی می‌شود، تجربه زیادی بدست می‌آورد. برخی از مربیان از مربیگری در لیگ سرباز می‌زنند و  این رویه خوب نیست و برخی دیگر هم روند پیشرفت عالی را طی می‌کنند.

سرمربی تیم شهرداری بم یادآور شد: باید مربیان رزومه خوبی داشته باشند و در بطن کار قرار بگیرند و الگوی خوبی برای بازیکنان باشند. یکی از دلایل نبود سرمربیان خوب کم بودن کلاس‌های آموزشی و نداشتن تجربه است.

وی همچنین درباره تساوی صفر بر صفر برابر وچان کردستان گفت: بازی حساسی را هفته گذشته برابر این تیم داشتیم اما فوق العاده بود. بازیکنان وچان انگیزه زیادی داشتند و ما با بازیکنان قبلی خود روبرو شدیم. هر دو تیم خوب کار کردند و آنقدر این دیدار حساس بود با وجود موقعیت برای دو تیم، اصلا گلی به ثمر نرسید.

جعفری با اشاره به اینکه با وجود بحران کرونا، لیگ برتر خوبی تاکنون سپری کردیم، خاطرنشان کرد: هر چند کرونا روی ما تاثیر گذاشت و تمرینات را دیر شروع کردیم اما در کل مسابقات لیگ تاکنون خوب بوده و امیدواریم بتوانیم از مقام قهرمانی خود دفاع کنیم.

7474