سپاهان اصفهان 2- وچان کردستان صفر/ کیش و مات وچان به دست شاگردان امیرشقاقی

سپاهان اصفهان 2- وچان کردستان صفر/ کیش و مات وچان به دست شاگردان امیرشقاقی

پایگاه خبری فوتبالی- ظهر امروز سومین هفته از دور نهائی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان با دو دیدار به صورت همزمان انجام شد و سپاهان اصفهان توانست با نتیجه‌ی 2 بر صفر از سد وچان کردستان بگذرد.

به گزارش فوتبالی،این دیدار که بسیار برای دو تیم حائز اهمیت بود، از ساعت 13 با سوت سلما رضوی در ورزشگاه صفائیه شهر مبارکه استان اصفهان آغاز شد و فرصت خوبی برای جبران مافات هفته های گذشته بود.

وچان کردستان که هفته قبل یک تساوی ارزشمند خانگی مقابل مدافع عنوان قهرمانی کسب کرده بود با تمرکز بالایی در مقابل زردپوشان اصفهان حاضر شد که دو دیدار پیشین خود را به طرز اسفناکی واگذار کرده بودند.

این نتایج ضعیف باعث بروز حواشی در اردوی سپاهانی‌ها شد تا جایی که مهناز امیرشقاقی سرمربی این تیم چند جلسه بر سر تمرینات شاگردانش حاضر نشد که بازتاب زیادی در محافل ورزشی بانوان داشت.

بازی در نیمه نخست متعادل آغاز شد و هیچ یک از دو تیم بی‌گدار به آب نمی‌زد. قطع توپ های بسیار از سوی هافبک‌های دو تیم در میانه میدان اجازه هنرنمایی را به مهاجمین نمی‌داد.

از دقیقه 20 رفته رفته وچان کردستان جلو کشید و به فشار حملات خود افزود. کردستانی‌ها توپ را تا دم دروازه رقیب به خوبی پیش می‌بردند اما ضعف زیادی در رساندن توپ به مهاجم هدف داشتند.

زهرا قنبری که در این بازی برخلاف بازی قبل در پیکان خط حمله تیم وچان به کار گرفته شده بود، برای توپ گیری تا میانه های میدان عقب می‌آمد و سعی در تخریب خطوط دفاعی سپاهان داشت.

یکی از صحنه های بسیار دیدنی بازی توسط زهرا قنبری در دقیقه 30 بازی رقم خورد. شروع مجدد مدافع سپاهان به شکم بازیکن خودی برخورد کرد و در حالی که قنبری موقعیت بسیار مناسبی برای گلزنی پیش رو داشت بازی جوانمردانه را در دستور کار قرار داد.

کاپیتان خوش نام تیم وچان کردستان با زدن توپ به بیرون زمین به فریاد های بلند بازیکن سپاهان رسید و سعی کرد او را از زمین بلند کند. شماره 9 تیم کردستان به همه‌ درس اخلاق داد تا ثابت کند که محبوبیت او صرفاً به دلیل آمار و ارقام گلزنی‌اش نیست.

در ادامه بازی بسیار گرم و مهیج دنبال شد. سپاهانی‌ ها که چشم به ساق های مهاجمین خود دوخته بودند سرانجام توانستند قفل دروازه پریسا گراوندی را بشکنند و با گل شقایق روز بهان از وچان پیش بیفتند.

گلزن شماره یک تیم سپاهان که تازه موتور گلزنی‌اش روشن شده بود در فاصله یک دقیقه با یک حمله تمام عیار از آشفتگی بالای تیم وچان نهایت بهره را برد تا خود و تیمش را 2 گله کند.

هافبک گلزن زردپوشان در این دیدار یک ضربه پنالتی را هم به بیرون زد و فرصت ثبت دومین هتریک فصل خود را از دست داد اما آمار فوق العاده او در نیمه نخست باعث شد تا با روحیه بالایی کار را دنبال کند.

در واپسین لحظات نیمه دوم توپ با دست مدافع تیم سپاهان برخورد کرد و داور یک ضربه به سود وچان اعلام کرد تا فرصت کم کردن اختلاف در دستان بازیکنان کردستان باشد.

زهرا قنبری پشت ضربه پنالتی ایستاد و برخلاف همیشه توپ را از بالای تیر افقی دروازه به بیرون زد اما داور به دلیل حرکت گلر سپاهانی‌ها و قرار نداشتن هردو پای او روی خط دستور به تکرار ضربه پنالتی داد.

قنبری این بار توپ را به سمت چپ خود و راست دروازه زد اما گلر تیم سپاهان بازهم با یک واکنش بسیار عالی توپ را دفع کرد و مانع از گلزنی تیم وچان شد تا نیمه نخست با همان نتیجه 2-0 به سود زردپوشان خاتمه یابد.

وچان برای بازپسگیری حیثیت از دست رفته به میدان آمد و در تلاش بود تا نمایش کم فروغ خود در نیمه نخست را جبران کند. تغییرات تاکتیکی و دستور های فنی فاطمه صادقی در نیمه دوم مشهود بود و بازیکنان یا انسجام بیشتری در پی گلزنی بودند.

برخلاف دو بازی گذشته، انسجام خطوط دفاعی تیم سپاهان بیشتر و بهتر بود و شاگردان امیرشقاقی حملات پی‌درپی تیم وچان را خنثی کردند.

در نیمه دوم علی‌رغم حملات بسیار تیم وچان، زردپوشان به خوبی از دروازه خود دفاع کردند تا علاوه بر کلیین شیت در این بازی مهم یک پیروزی ارزشمند در هفته سوم کسب کنند.

سپاهان اصفهان با این برد 3 امتیازی شد تا خود را از قعر جدا کند و به دره سوم جدول چهار تیمی دور پایانی رقابت های لیگ برتر برسد.

وچان کردستان نیز، برای دومین هفته متوالی موفق به بازکردن دروازه رقبا نشد تا بحران فصل جاری با باخت مقابل سپاهان تکمیل شود و نماینده کردستان با یک امتیاز در رده چهارم جدول دور نهائی قرار بگیرد.

این دو تیم روز جمعه، 15 اسفند ماه، در هفته نخست دور برگشت مرحله پایانی لیگ برتر فوتبال زنان دوباره به مصاف یکدیگر می‌روند. این بازی به میزبانی وچان در استادیوم ملک‌نیا سنندج برگزار خواهد شد.

7655