کربکندی: رفت و برگشتی شدن بازی ها در جام حذفی عادلانه‌تر است

کربکندی: رفت و برگشتی شدن بازی ها در جام حذفی عادلانه‌تر است

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران گفت: رفت و برگشت کردن بازی‌ها سخت است اما عدالت بیشتری را می‌توان رعایت کرد.

به گزارش فوتبالی، رسول کربکندی در مورد اینکه آیا عادلانه است یک تیم لیگ برتری در جام حذفی 5 بازی انجام بدهد و سهمیه مستقیم جام باشگاه‌های آسیا بگیرد و یک تیم 30 هفته در کوران لیگ بازی کند و سهمیه پلی آف بگیرد، عنوان کرد: واقعاً‌ انصاف نیست. این یک سهمیه بی‌زحمت‌تری است که تیم ها می‌توانند به جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کنند اما این بدعتی است که چند سال گذاشته شده است. حتی در داخل کشورمان هم به نظرم با یک بازی حذف شدن، بدون بازی رفت و برگشت انصاف نیست. 

کربکندی، تصریح کرد: اگر بازی‌ها به شکلی بود که رفت و برگشت صورت می‌گرفت و سهمیه کلی به ما می‌دادند و 4 تیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کردند، شاید عدالت بیشتری رعایت می‌شد اما چند سال است که به این شکل بازی می‌کنیم. 

وی افزود: در قرعه کشی 10 تیم لیگ به هم برخورد کردند. یعنی در مرحله اول 5 تیم لیگ برتری حذف می‌شوند. 6 تیم هم به تیم‌های دسته یک خوردند. هرچند شگفتی‌ها می‌تواند در این مسابقات باشد اما به طور معمول این تیم‌ها شانس بیشتری برای اینکه از مرحله اول عبور کنند را دارند. در این مرحله به نظرم شهرخودرو-ذوب آهن، پیکان-استقلال و سایپا-نساجی بازی‌های سختی باشند. ضمن اینکه نبود تماشاگر هم از کیفیت بازی‌ها کم کرده است. 

کربکندی در گفت‌وگو با رادیو ورزش، در پاسخ به این سوال که به نظر شما رفت و برگشت کردن بازی‌ها با توجه به فشردگی برنامه مسابقات در ایران امکان پذیر است، گفت: ما همیشه وقت کم داریم. قبلاً باشگاه هایمان به هر 4 روز یکبار بازی کردن معترض بودند اما با توجه به اینکه تمام دنیا به این شکل بازی می‌کنند، باشگاه هایمان پذیرفته‌اند. رفت و برگشت کردن بازی‌ها سخت است اما عدالت بیشتری را می‌توان رعایت کرد.

4731