پیش بازی سپاهان اصفهان- وچان کردستان/مصاف پایین جدولی‌ها

پیش بازی سپاهان اصفهان- وچان کردستان/مصاف پایین جدولی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- قطار دور نهاییلیگ برتر فوتبال بانوانظهر فردا به ایستگاه سوم خود خواهد رسید و دو بازی به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی،از ساعت 13 روز شنبه، نهم اسفند ماه، دو تیم سپاهان اصفهان و وچان کردستان در ورزشگاه صفائیه شهر مبارکه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

وضعیت سپاهان اصفهان:

آن‌ها تنها تیمی هستند که پس از چند سال توانستند شهرداری بم را در لیگ برتر شکست دهند. زردپوشان دور نخست لیگ برتر را به خوبی آغاز کردند و چسبیده به شهرداری بم به مرحله نهائی راه‌یافتند. اما برخلاف دور اول در دور نهائی بسیار کم فروغ بوده‌اند و به خوبی بازی های پیشین خود ظاهر نشده‌اند. شاگردان مهناز امیرشقاقی با دو شکست مقابل شهرداری بم و شهرداری سیرجان، بدون امتیاز در قعر جدول چهار تیمی دور نهائی قرار دارند و بعید به نظر می‌رسد که دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ داشته باشند.

وضعیت وچان کردستان:

پر زرق و برق ترین تیم لیگ سیزدهم، بر خلاف تصورات به آنچه انتظار می‌رفت نرسید. وچان با خرید های خوبی که در پیش فصل داشت در میان اهالی فوتبال به عنوان بخت نخست قهرمانی شناخته می‌شد اما نتایج بیانگر مسائل دیگری در این تیم است. شاگردان فاطمه صاقی 3 شکست در 12 هفته قبلی لیگ تجربه کردند که هر سه مقابل شهرداری سیرجان بوده تا این تیم تبدیل به یک کابوس برای کردستانی‌ها شود. وچانی ها در دور نهائی با یک باخت مقابل سبزپوشان سیرجان و کسب یک تساوی ارزشمند در مصاف با شهرداری بم پا به میدان مسابقه مقابل سپاهان خواهند گذاشت و امید دارند با پیروزی در این دیدار و وقوع نتیجه‌ی دلخواه در دیگر بازی این هفته به کورس قهرمانی بازگردند و دوباره خود را به صدرجدول نزدیک کنند.

تقابل های پیشین:

در طول تاریخ، سپاهان اصفهان و وچان کردستان دو بار به مصاف هم رفته‌اند. کردستانی‌ها از این دو تقابل سربلند از زمین بیرون آمده‌اند و هردو بازی را با برد پشت سر گذاشته‌اند تا زردپوشان در تاریخ لیگ موفق به کسب امتیاز مقابل تیم وچان نشوند.

تیم داوری:

قطعاً این دیدار حساس نیازمند تیم داوری با تجربه است تا اشتباهات سهوی قاضیان میدان به حداقل برسد. سازمان لیگ فوتبال که در دور نخست رقابت های لیگ بسیار مورد انتقاد مربیان برای به کار گیری داروان بی تجربه بود، برای قضاوت این دیدار حساس سلما رضوی را برگزیده است. علاوه بر ایشان، نرگس مولایی و ریحانه شیرازی به عنوان کمک های اول و دوم و ستاره نصری به عنوان داور چهارم در کوبل داوری حضور دارند. زهرا فروزنده ناظر فدراسیون در جدال فردا خواهد بود.

محروم و مصدوم:

دو تیم برای رویارویی در هفته دوم رقابت های دور نهائی محرومی ندارند و تا کنون خبری از بازیکن مصدوم هم نیست. با این اوصاف با نفرات کامل خود پا به میدان خواهند گذاشت و همه چیز آماده یک نبرد تمام عیار در ورزشگاه صفائیه می‌باشد.

بازی از نگاه آمار:

شقایق روزبهان در تیم سپاهان با 6 گل زده به عنوان برترین گلزن تیم‌اش شناخته می‌شود. این آمار برای یک هافبک میانی که شم گلزنی هم داشته باشد بسیار ایده آل است.

زهرا قنبری کاپیتان حال حاضر تیم ملی فوتبال بانوان ایران و وچان کردستان با 19 گل زده عنوان دومین گلزن برتر لیگ را به خود اختصاص داده است. قنبری در تلاش است تا با تداوم عملکرد درخشان خود در این مرحله به تعداد گل های لیگ برتری‌اش بیفزاید و به خانم‌گلی برسد.

آخرین تقابل میان این دو تیم که به میزبانی شهر سنندج و تیم وچان کردستان برگزار شده ، با نتیجه‌ی 2 بر 0 به سود میزبان به پایان رسیده است.

زردپوشان با احتمال پیروزی 66 درصد از 50 بازی لیگ برتری خود به مصاف وچانی می‌روند که 76 درصد بازی های لیگ برتر خود را برنده بوده‌ است.

7655