احتمال برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۴ در ورزشگاه نیویورک آمریکا

احتمال برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۴ در ورزشگاه نیویورک آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی – احتمال دارد فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۴ در نیویورک آمریکا برگزار شود.

به گزارش فوتبالی، یوفا قصد دارد طی ۳ سال آینده تغییراتی را در لیگ قهرمانان لحاظ کند تا این مسابقات با هیجان بیشتری برگزار شود. هنوز البته تغییرات پیشنهادی رسما تایید نشده‌اند.

یکی از این تغییرات حضور ۳۶ تیم به جای ۳۲ تیم است. به جای ۸ گروه ۴ تیمی احتمالا تیم ها در یک گروه بزرگ حضور پیدا می‌کنند و از سیستم سوئیسی (هر تیم ۱۰ بازی انجام خواهد داد. این که کدام تیم با کدام تیم بازی می‌کند را قرعه کشی مشخص می‌کند و در ادامه هم ۱۶ تیم اول با در مرحله حذفی بازی می‌کنند. تیم اولی با تیم شانزدهم، تیم دوم با تیم پانزدهم و الی آخر) استفاده می‌شود. نکته مهم در تغییرات این است که امکان دارد محل برگزاری فینال تغییر کند.

سان در گزارشی در این زمینه از تغییر محل برگزاری فینال خبر داده. در سال ۲۰۱۹ تیم اقتصادی یوفا دررابطه با برگزاری بازی‌ها در کشور دیگر تحقیق کرده و یکی از گزینه‌ها ورزشگاه متالایف نیویورک است که برای برگزاری چند مسابقه مهم غیر فوتبالی هم مورد استفاده قرار گرفته. این ورزشگاه ۸۲۵۰۰ نفر طرفیت دارد.

در صورت برگزاری فینال در آمریکا، بازی در ساعت ۳ به وقت محلی نیویورک و ۸ به وقت انگلیس برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶ سفرین در این رابطه گفته بود فکر می‌کند این ایده باید در آینده اجرا شود و باید درباره آن صحبت شود. در نهایت بایت دید فینال لیگ قهرمانان اروپا در قاره‌ای جز اروپا برگزار می‌شود یا خیر.

1101