کلانتری: فوتبالی که در لیگ برتر انجام می‌شود برای تیم‌های لیگ یکی است/ حضور تماشاگران از ضعف ناظران است

کلانتری: فوتبالی که در لیگ برتر انجام می‌شود برای تیم‌های لیگ یکی است/ حضور تماشاگران از ضعف ناظران است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز گفت: فوتبالی که در لیگ برتر انجام می‌شود را باید تیم‌های لیگ یکی انجام می‌دادند، متاسفانه آنطور که فکر می‌کردیم سطح فوتبال بالا نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، در مورد شرایط فعلی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز اظهار داشت: بعد از دو سه بازی اول که نتایج خوب نبود، شرایطمان خوب شد و بردهای خیلی خوبی به دست آوردیم. الان که در رتبه سوم هستیم یک عظم کلی بوده بین همه اعضا و ارکان باشگاه اما کار زیاد داریم. نیم فصل دوم سختی پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم که ان‌شاالله فصل را به خوبی به پایان برسانیم.

وی در خصوص تقویت فجرسپاسی برای مسابقات نیم فصل دوم تصریح کرد: باید برای جایگزینی بازیکنان مصدوم و آن‌هایی که از تیم رفتند، بازیکن بگیریم. 5 بازیکن از ما جدا شدند. امیرشبانی و احسان علوان زاده رباط صلیبی دادند. امینی دفاع چپ ما خدمت سربازیش تمام شد و به مس رفسنجان رفت. عزیزی و پرتوی هم به دلیل مشکلات خانوادگی که داشتند از ما جدا شدند.  جدای بحث تقویت، باید نفراتی را به جای این نفرات بیاوریم. آخر فصل هم بازیکنانی به خاطر پایان دوره سربازی جدا می‌شوند و روز از نو و روزی از نو!

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی در مورد اینکه آیا لیستی به باشگاه داده گفت: لیستی ندادیم، منتظریم تا از بازیکنان شاخص لیگ یک یا بازیکنان لیگ برتری که سرباز می‌شوند، استفاده کنیم. در این نقل و انتقالات وحشتناک معلوم نیست این پول‌ها از کجا می‌آیند. باید ببینیم زورمان می‌رسد وارد این نقل و انتقالات شویم یا نه؟ الان بازیکن لیگ یکی برای یک نیم فصل، یک میلیارد و نیم پیشنهاد دارد و در حال انتقال است! بازیکن هست که برای یک نیم‌فصل 600-700 میلیون درخواست دارد!

کلانتری در مورد اینکه آیا باشگاه حمایت خوبی از تیم فجرسپاسی دارد، عنوان کرد: بله، یکی از شانس‌های بزرگی که امسال داشتیم حمایت بی دریغ سردار بوعلی است که نسبت به تیم، ورزش و فوتبال عرق خاصی دارد. خودش فوتبالیست بوده و به همه مسائل باشگاه اشراف دارد که این مساله کمک خیلی بزرگی برای ما است.

وی در خصوص اینکه فجرسپاسی جزو بالانشینان لیگ دسته اول قرار گرفته و آیا پتانسیل این را دارد که تا آخر فصل این روند را حفظ کند، اظهار داشت: ما همه تلاشمان را به کار می گیریم. فجر این پتانسیل را دارد و ان‌شاالله این ظرفیت تقویت شود. می‌دانیم کار سختی داریم اما این شرایطی که بین تیم‌های متمول داریم نشان می‌دهد فجرسپاسی چیزهایی دارد که شاید کمتر تیم‌هایی داشته باشند.

کلانتری در مورد اینکه فجرسپاسی در چند بازی فرصت رسیدن به صدرجدول را داشت اما امتیاز از دست داد، گفت: قرار نیست یک تیم شروع کند  ناگهان 15 تا 20 برد پشت سر هم بیاورد. همه تیم‌ها همینطور هستند. مس کرمان، بادران، هوادار و... این تیم‌ها هم موقعیت‌های خوبی داشتند و از دست دادند. ما بادران و مس کرمان را شکست دادیم و با هوادار مساوی کردیم. از تیم‌های بالانشین امتیاز گرفتیم. فوتبال همین است. هیچ تیمی نمی‌تواند درلیگ یک کاملا برتر باشد.

سرمربی فجرسپاسی در مورد اینکه بسیاری از اهالی فوتبال امیدوارند این تیم بعد از سال‌ها به لیگ برتر بر می‌گردد، عنوان کرد: کل مجموعه تلاش می‌کند این اتفاق بیفتد. دو سال گذشته فجر را ببینید، با رتبه دهم کار را تمام کرد. در برنامه ریزی که شده بود فجر باید به لیگ برتر می‌رسید. ما تلاشمان را می‌کنیم. نتایجمان خوب بوده که به بازگشت به لیگ برتر امیدوار شده‌اند اما قولی نمی‌دهیم. رسیدن از لیگ یک به لیگ برتر فقط مربوط به سرمربی و بازیکن نیست، فاکتورهای زیادی دارد که از این مقوله خارج است.

وی در مورد کیفیت فنی لیگ یک اظهار داشت: کیفیت لیگ یک، لیگ دو و لیگ برتر پایین است. کیفیت تیم‌های پایه روز به روز افت می‌کند. اگر این روند ادامه داشته باشد تا 5-6 سال آینده چیزی از فوتبال ایران باقی نخواهد ماند. چه از نظر تاکتیکی و چه از نظر فردی و تکنیکی بازیکنان نسبت به سال‌های قبل کیفیت کمتر شده است. الان فوتبالی که در لیگ برتر انجام می‌شود را باید تیم‌های لیگ یکی انجام می‌دادند. متاسفانه آنطور که فکر می‌کردیم سطح فوتبال بالا نیست.

کلانتری در مورد شرایط مسابقات لیگ دسته اول چه از نظر داوری و چه از برگزاری آن‌ها گفت: زمانبندی مسابقات خوب است. فریبرز محمودزاده با مربیان تعامل و مشورت می‌کند. زمین‌های بازی 50-50 است. وضعیت خیلی خوب نیست. شما به سیرجان می‌روید فکر می کنید در ویمبلی بازی می‌کنید، به زمین پارس یا تختی اهواز می‌روید با زمین خاکی هیچ تفاوتی ندارد!

سرمربی فجرسپاسی با اشاره به بحث داوری‌ها گفت: درست است که باید از داوران جوان استفاده شود اما بعضی اوقات می‌بینیم که این جوانان تحت تاثیر قرار می گیرند. در این مدت قبل از انتخابات فدراسیون، به داوران جوان و آن‌هایی که در لیگ‌های پایین‌تر بودند خیلی اهمیت و بازی داده شد. خدا کند این هم به خیر بگذرد و به نفع فوتبال باشد.

وی در مورد حضور تماشاگران در مسابقات لیگ یک و در شهرهای مختلف که باعث بروز حاشیه و درگیری می‌شود، اظهار داشت: بازی‌ها باید بدون تماشاگر انجام شود، اگر تماشاگر آمده و تیمش را تشویق کرده و ناظر مسابقه هیچ عکس‌العملی نشان نداده، ضعف ناظر مسابقه است. ضعف هیچ کسی نیست. ناظران باید جلوگیری کنند. در هر شهری باشد این کار، اشتباه و ظلم است. تیم ما هوادار و تماشاگر زیاد دارد ولی یک نفر به ورزشگاه نمی‌آید. اگر اینطور است ما هم در بازی‌های بعدی هزار نفر به استادیوم ببریم!

کلانتری در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات گفت: ما خودمان واقعا رعایت می کنیم. کمیته برگزاری مسابقات دستورالعملی داده و ما باید آن را پیگیری کنیم. در کل می‌بینم رختکن‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... ضدعفونی می‌شوند اگر در جایی این مسائل رعایت نشود، نمی‌رویم.

سرمربی فجرسپاسی در مورد دلیل انصراف از جام حذفی، اظهار داشت: به خاطر زیاد شدن بازیکنان مصدوم، در چند بازی با 15 نفر حاضر شدیم. کسی هم متوجه نشد. روی نیمکت فقط 3 نفر ذخیره داشتیم. مصدومیت‌های زیادی گریبانگیر ما شد. چند بازیکن سرباز هم داشتیم که نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. شرایط برای ما سخت شد به خاطر همین نتوانستیم درجام حذفی شرکت کنیم. من همیشه خودم علاقه‌مند بودم که در جام حذفی شرکت کنیم و تیم دوم را به این مسابقات می‌فرستادم اما امسال متاسفانه امسال چنین قابلیتی را نداشتیم.

6641