جمال موسیالا، پدیده 17 ساله ای که با فشار بایرن مونیخ، ملیتش را عوض می‌کند!

جمال موسیالا، پدیده 17 ساله ای که با فشار بایرن مونیخ، ملیتش را عوض می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی - اکثریت فوتبالدوستان در فوتبال اروپا، جمال موسیالا را پس از گل دومش بایرن مونیخ در مقابل لاتزیو در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شناختند.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن هفده ساله در شهر اشتوتگارت در آلمان متولد شده است. او هافبکی است که در همه جای زمین حضور دارد که البته هجده بازی در بوندسلیگا داشته و چهار گل زده است. موسیالا در آلمان متولد شده، پدری انگلیسی با  ریشه های نیجریه ای و مادری آلمانی دارد. کودکی خود را در انگلیس سپری کرد و در آکادمی ساوتهمپتون و چلسی بازی کرد. از 15 سالگی در تیم زیر 15 سال انگلیس بازی کرده و دو بازی هم در تیم زیر 16 سال آلمان به صورت آزمایشی داشته است. در مورد تیم بزرگسالان چیزی مشخص نیست اما احتمال این که تیم ملی آلمان را انتخاب کند کم نیست و گفته می شود که لوو قصد دارد که در بازی مقابل ایسلند از این بازیکن در ترکیبش استفاده کند. موسیالا که جمعه 18 ساله می شود به زودی قرارداد جدید، میلیونی و حرفه ای خود را با بایرن امضا خواهد کرد.  

این بازیکن به خوبی از میانه زمین به حملات اضافه می شود و سه شنبه به دومین بازیکن جوان گلزن تاریخ چمپیونزلیگ در مراحل حذفی با 17 سال و 363 روز سن تبدیل شد هر چند که به رکورد بویان با 17 سال و 217 روز نرسید. جمال در سن 16 سالگی، انگلیس را ترک کرد تا راهی بایرن مونیخ شود. اولین بازی بوندسلیگایی خود را در 20 ژوئن 2020 مقابل فرایبورگ داشت و با 17 سال و 115 روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ بایرن در بوندسلیگا تبدیل شد. در 18 دسامبر اولین گل بوندسلیگایی را مقابل شالکه زد و به جوان ترین گلزن باواریایی ها در بوندسلیگا با 17 سال و 205 روز تبدیل شد و رکورد قبلی که در اختیار روکه سانتاکروز پاراگوئه ای بود را شکست. جمال در سوم نوامبر 2020 نیز مقابل سالزبورگ اولین بازی چمپیونزلیگی خود را داشت و سه شنبه شب اولین گل اروپایی خود را زد.

4125