شفیعی: در لیگمان بزن بزن داریم!

شفیعی: در لیگمان بزن بزن داریم!

پایگاه خبری فوتبالی- خالد شفیعی که از تیم سایپا طی یک تصمیم به لیگ بنگلادش رفت درمورد شرایطش و خبرهایی که در خصوص بازگشتش به ایران شنیده می‌شود توضیحاتی ارائه می‌دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، خالد شفیعی که در تیم باشونگدارا بنگلادش توپ می‌زند در مورد شرایط خودش و تیمش گفت: شرایط خیلی خوبی دارم. بعد از اینکه لیگ  ایران تمام شد. نیم فصل خوبی که با تیم سایپا داشتم که جا دارد از آقای ابراهیم  صادقی و حاج آقا کاشانی ودوستان دیگری که آنجا بودند کمال تشکر را دارم.

بعد از نیم فصلی که با سایپا سپری کردم و آخرش به خیر و خوشی تمام شد، پیشنهادهای مختلفی در لیگ ایران داشتم و  با یک پیشنهاد جالب از لیگ بنگلادش مواجه شدم ، از تیمی  که بازیکنان بزرگی در آن بازی کردند. شاید خیلی‌ها ندانند اما بارکوز بازیکن تیم ملی آرژانتین پارسال در این تیم بازی می کرد. امسال رائول بسیرا، رابسون جانواریو ‌و جاناتا فرناندز ۳ بازیکن خیلی خوب هستند و یکی از آنها در لیگ قطر بازی می کرد و دو نفر از آنها از برزیل به اینجا آمده اند و من دیدم که پیشنهاد خیلی خوبی است و شرایط خوب بود و از انتخابم راضی هستم.

او در همین باره ادامه داد: لیگ بنگلادش به این صورت است که اول بازیهای جام حذفی برگزار می‌شود و بعد لیگ شروع می شود. در جام حذفی با کسب ۶ برد شیرین توانستیم قهرمان شویم. در لیگ هم فردا یازدهمین بازی‌مان را انجام می‌دهیم. تا الان نه برد و یک تساوی در مسابقات داشتیم و با مجموع ۱۶ بازی و چهار گل خورده بهترین تیم لیگ هستیم و شرایطمان خیلی خوب است و امسال در ای‌اف‌سی کاپ هستیم. فکر می کنم در ماه بعدی بازی های اف سی کاپ شروع می شود.

این بازیکن در مورد اینکه به لیگ ایران برمی گردد یا خیر عنوان کرد: چند پیشنهاد از لیگ ایران و هند دارم و باید ببینم خدا چه می‌خواهد. هنوز پیشنهاد خیلی جدی صورت نگرفته است.

شفیعی در مقایسه لیگ ایران با بنگلادش گفت: من باید واقعیت‌ها را بگویم و نباید بگویم لیگ بنگلادش خیلی بهتر از لیگ ایران است. ما اینجا یک لیگ فیزیکی داریم و بزن بزن یا به نوعی به قول خودمان بکش بکش داریم. هر تیمی می‌تواند ۴ بازیکن خارجی بگیرد. این بازیکنان بازیکنانی هستند که اکثرا قدشان  ۱۹۵ به بالا است که من هم عکسشان را در صفحه اینستاگرام خودم گذاشته ام. ما یک لیگ  فیزیکی و بسیار خشن داریم و یک مقدار از لحاظ زمین چمن شرایط خوبی نداریم ولی این تیمی که من داخلش بازی می‌کنم امکانات فوق العاده ای دارد و شک ندارم تا دو سال آینده یکی از بهترین تیم‌های آسیا خواهد شد. کلاً تجربه خیلی خوبی برایم بود و از جهات مختلفی  به من کمک شد.

خیلی‌ها انتقاد می‌کنند و به من می‌گویند به لیگ بنگلادش رفتی که در آخر چه شود؟ ولی تا در شرایطش قرار نگیری و نبینی نمی توانی درک کنی که لیگ بنگلادش به چه شکل است.

وی که پرتاب اوتش معروف بود در مورد انتقادهایی که به  تیم پیکان و نادر محمدی که اوت دستی هایش بر سر زبان‌ها افتاده  می‌شود نظرش را اینگونه بیان کرد: این موضوع تاکتیک خیلی از تیم‌ها در کل دنیا است. در لیگ اسپانیا، آلمان و هر جایی را که نگاه کنید اوت انداختن داریم ولی اینکه در زمین خودت بخواهی اوت بندازی اجازه نمی دهد چهره فوتبالی که باید به نمایش گذاشته شود دیده شود ولی ما باید به تاکتیک هر تیمی  احترام بگذاریم. شاید هر تیمی  شیون خاص خودش را داشته باشد و نمی‌توان به آن تیم گیرداد. هر مربی تاکتیک خودش را دارد و باید به آن احترام بگذاریم.

بازیکن سابق تراکتور در مورد خبری که مبنی بر پیشنهاد این تیم تبریزی به این بازیکن شنیده می شد عنوان کرد: تراکتور تیم مورد علاقه من است  خاطرات خیلی شیرین و بعضاً خاطرات تلخی با این تیم دارم. تلخ از این لحاظ یک سری اتفاق افتاد که قهرمانی ها را از ما گرفتند و یک سری نامهربانی ها در حق ما شد. تراکتور در کل تیمی است که همیشه در قلب من است. مثل تمام تیم‌هایی که من رفتم و در آنها بازی کرده و در قلب من جا دارند. یکسری صحبت‌ها بود که خالد در زمان بدی  تراکتور را رها کرد ولی من بارها گفته ام نه اهل بهانه آوردن و نه دروغ هستم. شرایطی را برای من رقم زدند که نمی خواستند در آنجا بمانم.

برای خیلی از دوستانی که در تبریز بودند ویس آقایان را گذاشتم و گفتم که  آن ها نمی خواستند من بمانم. ۴ سال در تبریز زندگی کردم و توقع برخورد بهتری داشتم، به قول بعضی از دوستان منتی نیست چون من پول گرفته بودم ولی همه ما یک خانواده بودیم و فکر می‌کنم همیشه کسانی که یک خانواده هستند حتی اگر با هم قهر می کنند باید هوای یکدیگر را داشته باشند. خیلی از هواداران تراکتور و مردم خوب تبریز هنوز که هنوز است به من لطف دارند و من همیشه خاک پای آن ها هستم ولی خیلی های دیگر بودند که من از آنها ناراحت هستم چون به من بی‌احترامی کردند.

شاید توقع من زیاد است ولی دوست داشتم که با من مهربانانه تر برخورد کنند. در کل در قلب من جا دارند.

شفیعی در پایان افزود: این روزها اتفاقات بدی در کشور ما افتاده ولی فراموش نکنیم مردم سی سخت این روزها تنها هستند و ما نباید تنها ترشان بگذاریم زیرا شرایط خوبی ندارند.

از کسانی که می‌توانند کمک کنند خواهش می کنم این کار را انجام دهند و حداقل گوشه‌ای از ناراحتی و دغدغه های همشهری ها و هم زبانان خودم را برطرف کنند.

6641