زندگی جدید نیمکت‌های لیگ بیستم؛ فصل بازگشت

زندگی جدید نیمکت‌های لیگ بیستم؛ فصل بازگشت

پایگاه خبری فوتبالی- سوت پایان نیم فصل لیگ بیستم، فرصت مغتنمی را برای تیمها و مربیان ایجاد کرد تا استارت تغییر و تحول را بزنند. نکته مهم و مشترک درخصوص این نقل و انتقالات، برگشتن بود. 

به گزارش فوتبالی، رسول خطیبی با ترک آلومینیوم به تراکتور برگشت و حسینی همین سناریو را با ترک نفت مسجدسلیمان و پیوستن به ذوب آهن، انجام داد. هر دو نفر، سابقه حضور در تیم فعلی را پیش از این داشتند. نفت هم پس از انتخاب تاریخی! حمید درخشان درنهایت رای به حضور داریوش یزدی داد که بعد از مدتها به لیگ برتر برمی‌گردد. لیگ بیستم درحالی قرار است از 16 اسفند وارد نیمه دومش شود که فعلا ماشین سازی و آلومینیوم، سرمربی ندارند؛ سرمربی اولی، استعفا داده و دومی، سرمربی اش را در تبریز می بیند و دستیارش قهرکرده که چرا دایمی نیست و موقت، نامیده شده است.

* رسول خطیبی

    یک نیم فصل درخشان را در آلومینیوم سپری کرد؛ او و تیمش در 2 بازی ابتدایی فصل باختند ولی در 13 بازی بعدی نیم فصل تنها یک بار در آزادی برابر استقلال شکست خوردند. برد خانگی برابر پرسپولیس در اراک و سپس شکست دادن تراکتور در تبریز، کافی بود تا مدیران تراکتور درنهایت به این نتیجه برسند که بهتر است دومینوی مربیان شان را با خطیبی ادامه بدهند. تراکتور از روزی که به زنوزی تحویل داده شده، چنین سناریویی روی نیمکتش داشته: فصل با یک مربی استارت می خورد، یک مربی موقت جانشین او می شود و درنهایت فصل با نفر سوم به پایان می رسد. خطیبی به تیمی برگشته که سابقه هدایتش را در لیگ برتر داشته؛ او لیگ چهاردهم را روی نیمکت تراکتور استارت زد ولی تنها 19 بازی در این تیم دوام آورد و با 9 برد، 5 مساوی و 5 باخت به کارش پایان داد. 

* مجتبی حسینی

    یک نیم فصل خوب را روی نیمکت نفت در مسجدسلیمان سپری کرد. حسینی در این نیم فصل، برابر هیچ مدعی ای کم نیاورد؛ نفت برابر استقلال، پرسپولیس و تراکتور مساوی کرد و فولاد و شهر خودرو و سپاهان را شکست داد و همین نتایج بود که درنهایت دل مدیران ذوب آهن را ربود و حسینی را به اصفهان برد. حسینی در همین اصفهان و به عنوان مغز متفکر گل محمدی روی نیمکت ذوب آهن شناخته شد. حسینی در لیگ 16 در دو مقطع، سرمربی ذوب آهن بود؛ مقطع اول فقط یک بازی بود که سعید آذری، گل محمدی را تنبیه انضباطی کرد و اجازه نداد با تیم راهی مشهد شود. درنهایت هم وقتی گل محمدی از ذوب آهن رفت، حسینی تا پایان فصل سرمربی شد. 12 برد، 7 مساوی و 5 باخت در کارنامه حسینی به عنوان سرمربی ذوب آهن ثبت شده است. 

* داریوش یزدی

    گوی سبقت را از برادران حافظی و بهروز مکوندی ربود و به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان انتخاب شد تا در نیم فصل دوم روی نیمکتی بنشیند که مجتبی حسینی در نیمه اول لیگ بیستم، صاحبش بود. یزدی در لیگ هجدهم، کارش را در لیگ برتر استارت زد. او در 12 بازی اول فصل روی نیمکت استقلال خوزستان نشست و با 10 امتیاز حاصل از 2 برد، 4 مساوی و 6 باخت، برکنار شد. استقلال خوزستان در 18 هفته بعدی آن فصل، تنها یک بار برنده شد و 8 امتیاز گرفت که از هر دو نظر نسبت به دوران یزدی، آماری ضعیف تر بود. حالا او بعد از تقریبا دو سال به لیگ برتر برگشته و نفتی ها می توانند امیدوار باشند که با توجه به کارنامه قبلی یزدی، روند حسینی و نیم فصل اول، تا حدود زیادی ادامه داشته باشد.

گزارش از علیرضا خطیبی