یزدانی: انتخابات هیأت فوتبال تهران بدون انجام تشریفات قانونی برگزار می‌شود/ به کمیته اخلاق شکایت کردیم

یزدانی: انتخابات هیأت فوتبال تهران بدون انجام تشریفات قانونی برگزار می‌شود/ به کمیته اخلاق شکایت کردیم

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از نامزدهای انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان تهران گفت: انتخابات هیأت فوتبال این استان دارای ابهامات زیادی است و می‌توان گفت بدون انجام تشریفات قانونی در حال برگزاری است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، علیرضا یزدانی در مورد برگزاری انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان تهران که فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود، اظهار داشت: 15 نامزد تأیید صلاحیت شده در این انتخابات داریم اما چند نفری از این نامزدها به نحوه برگزاری این انتخابات معترض هستند. قصد ما این نیست که انتخابات هیأت تهران برگزار نشود بلکه معتقدیم انتخابات هیأت فوتبال تهران با رعایت تشریفات قانونی برگزار شود.

وی افزود: ‌در حال حاضر برگزاری انتخابات 4 اسفند هیأت فوتبال تهران ابهامات زیادی دارد. اولین ابهام این است که چرا می‌خواهند این انتخابات را با اساسنامه قبلی هیأت فوتبال تهران برگزار کنند حالا که فدراسیون فوتبال اساسنامه جدیدی دارد آیا بهتر نیست چند ماه دیگر صبر کنیم و انتخابات هیأت فوتبال تهران با اساسنامه جدید این هیأت برگزار شود؟ اولین اعتراض ما این بود و به همین خاطر هم در تاریخ 13 شهریور 98 بازرسی کل کشور به فدراسیون فوتبال به فدراسیون فوتبال و داورزنی معاون وقت وزارت ورزش اعلام کرد که اساسنامه هیأت‌های فوتبالی استانی باید اصلاح شود، از سوی دیگر ما شاهد آن هستیم که برخی‌نهادهای غیر فوتبالی از جمله وزارت ورزش قصد دخالت در برگزاری انتخابات را دارند.

یزدانی با اشاره به زمان مورد نظر برای ثبت‌نام نامزدها عنوان کرد: اشکال دیگری که در انتخابات هیأت فوتبال استان تهران دیده می‌شود این است که براساس همین اساسنامه هیأت فوتبال ثبت‌نام نامزدها در انتخاب هیأت باید 90 روز قبل انجام شود که به همین دلیل زمان ثبت‌نام‌ها، ثبت نام قبلی انتخابات ابطال شد. از سویی دیگر هیأت فوتبال تهران در تاریخ 29 اردیبهشت 95 به عنوان یک مؤسسه غیرتجاری، فرهنگی در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. شرکتی که قرار است براساس اعلام خود متعهد به مفاد اساسنامه‌های فیفا، AFC و فدراسیون فوتبال باشد و مصوبات مجمع عمومی را هم نهادینه کند. از سویی دیگر براساس همان اساسنامه هیأت فوتبال اعضای هیأت مدیره این شرکت از جمله دکتر شیرازی در تاریخ 29 اردیبهشت 99 از اعتبار منقضی شده‌اند و حالا چگونه می‌خواهند این انتخابات را برگزار کنند؟

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری انتخابات 4 اسفند نیز گنگ و مبهم بود در حالیکه بین یک هفته تا 15 روز باید اعضای مجمع از انتخابات خبردار شوند که براین اساس انتخابات هیأت فوتبال تهران باید 8 اسفند 99 انجام شود. از سوی دیگر دعوتنامه‌ها باید به صورت کتبی ارائه شود نه به صورت فضای مجازی.

نامزد انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان تهران با اشاره به ترکیب اعضای مجمع هیأت فوتبال تهران گفت: در این مورد هم اشکالات زیادی وجود دارد؛ مثلاً وقتی بالاترین مربی استان یکی مثل حسین فرکی است که انصراف می‌دهد مربی بعدی باید یک مربی شاخص دیگر  باشد که ما چنین چیزی را نمی‌بینیم یا  سیدجلال حسینی که نماینده بازیکنان است او رذف کرده‌اند و بازیکن دیگری را برای این انتخابات برگزیده‌اند که اصلا نمیَ‌توان او را شاخص‌ترین بازیکن استان دانست.  حتی ترکیب مدیران باشگاهی شرکت‌کننده در انتخابات هیأت فوتبال تهران هم به طور دقیق انجام نشده است.

یزدانی عنوان کرد: من و 6 نامزد دیگر انتخابات با توجه به این ابهامات به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرده‌ایم همچنین درخواست خود را به بازرسی کل کشور و بازرسی تهران و همچنین فراکسیون مجلس ارائه کرده‌ایم حتی اگر این انتخابات برگزار شود فارغ از هر نتیجه‌ای که داشته باشد ما پس از آن به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه چند نفر از نامزدها به این مسئله معترض هستند، گفت: هفت نامزد  تأیید صلاحیت شده به این روند انتخابات معترض هستند من و آقایان ایلکا، فتاحی، گودرزی، خاتونی، بدخشان و صالح نفرات معترض هستیم که به همین دلیل هم در انتخابات روز 4 اسفند در مجمع حاضر نخواهیم شد.

7474