خسروی رییس هیات فوتبال استان لرستان: پول مربیان خارجی باید با ارز نیمایی پراخت شود

خسروی رییس هیات فوتبال استان لرستان: پول مربیان خارجی باید با ارز نیمایی پراخت شود

پایگاه خبری فوتبالی- تا روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پایگاه خبری فوتبالی با اعضای مجمع درباره این انتخابات و معیارهای رییس فدراسیون فوتبال برای اداره این فدراسیون، گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، امروز با ولی الله خسروی رییس هیات فوتبال استان لرستان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کردیم.
گفت و گوی فوتبالی را با خسروی بخوانید:

سوال: به نظر شما رییس جدید فدراسیون فوتبال، باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
جواب: به کسی رای می دهیم که برنامه خوبی برای فوتبال داشته باشد. باید صعود به جام جهانی، کمک به هیاتهای فوتبالی و بدهی‌ها را در اولویت قرار بدهد و همچنین به فوتبال پایه توجه ویژه کند. باید به دنبال دریافت حق پخش باشد چون حق پخش می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات باشگاه‌ها را حل کند.

سوال: هیات رییسه جدید باید متشکل از چه کسانی و با چه خصوصیاتی باشد؟
جواب: کار مدیریت با اینکه شما قبلا فوتبالیست بودی فرق دارد. مدیریت کردن در فدراسیون فوتبال سخت است و اگر مشکلات حل شود می‌توانیم در مسیر درست قرار بگیریم. مدیران قبلی زحمت کشیدند و امیدواریم افراد جدیدی که انتخاب می شوند به فوتبال کمک کنند.

سوال: به برنامه رای می دهید یا فرد؟
جواب: من به برنامه رای می دهم البته برنامه ای که مدون و قابل اجرا باشد.

سوال: رسانه ها و برنامه ها و مناظره ها در رسانه ها روی شما اثر می گذارد یا نه؟
جواب: رسانه ها اگر صادقانه اخبار را انعکاس بدهند می تواند به سود فوتبال و خودشان باشد.

سوال: چالش های پیش رو مثل هزینه های سنگین تیم ملی و بدهی به آژانس های هواپیمایی و پرونده ویلموتس و ... دیگر مسایل را رییس جدید باید چطور مدیریت کند؟
جواب: با این وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها کار سخت است. فکر می‌کنم اگر مشکلات تحریم نبود و فدراسیون پاداش‌هایش را دریافت می‌کرد مشکلی ایجاد نمی‌شد. ماجرای مارک ویلموتس از تحریم‌ها نشات گرفت. دولت و وزارت ورزش برای نشاط جامعه باید هزینه کنند و دستمزد ویلموتس باید از محل ارز نیمایی پرداخت می شد. ویلموتس در زمانی قرارداد بست که دلار 10 هزار تومان بوده اما حالا ارزش دلار 26 هزار تومان شده است. این موضوع به فدراسیون چه ارتباطی دارد؟! قرارداد بستن با مربیان خارجی مثل خرید دارو است و باید ارز آن به صورت نیمایی پرداخت شود! برای کارلوس کی روش چه میزان هزینه شد و تیم ملی چه میزان درآمد از قبال آن کسب کرد؟ ما 8 سال با کی روش آقای آسیا بودیم.

سوال: آیا فدراسیون برای رییس جدید یک زمین سوخته است یا اینکه می شود دوباره فدراسیون را از همه نظر احیا کرد؟
جواب: فدراسیون فوتبال زمین سوخته نیست و کارهای مهم انجام داده است و باید بهتر اداره شود.

9697